یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
 سومین همایش «رد مبانی کلامی افراط‌گرایی خشونت طلب» در استرالیا

حوزه/ سومین همایش اسلامی با عنوان « رد مبانی کلامی افراط گرایی خشونت طلب و رادیکال شدن» به همت سازمان علوم اسلامی و آکادمی تحقیقات استرالیا در روزهای ۱۳-۱۴ اکتبر سال ۲۰۱۶ در ملبورن استرالیا برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از wherevent.com، سومین همایش اسلامی با عنوان « رد مبانی کلامی افراط گرایی خشونت طلب و رادیکال شدن» به همت سازمان علوم اسلامی و آکادمی تحقیقات استرالیا در روزهای 13-14 اکتبر سال 2016 در شهر ملبورن استرالیا برگزار می‌شود. سازمان علوم اسلامی و آکادمی تحقیقات استرالیا (ایسرا) یک جنبش گفتمان و سکویی برای همکاری بین مسلمانان استرالیایی و موسسات آموزشی در استرالیا می‌باشد.

این همایش قصد دارد با بررسی دلایل رادیکال شدن از نقطه نظرهای دین‌شناسی، الهیات و اجتماعی، اقدام به ارائه پاسخ‌های معتبر دینی، فهم جامعه شناختی تحت الفضلی، تفسیرهای دینی انتخابی و روایت‌های افراط‌گرایی کند.

شکی نیست که ظهور افراط‌گرایی خشونت آمیز خصوصا داعش، نه تنها چالش سیاسی و امنیتی وسیعی برای دنیا بلکه برای جامعه اسلامی جهانی ایجاد کرده است. به ویژه با توجه به اینکه اسلام اکنون در جامعه مدرن درحال شناخته شدن و شکل گیری است.

گریم وود روزنامه نگار کمدین نیویورکر در یک مقاله چالش برانگیز،  مدعی شده بود که داعش نه تنها اسلامی بلکه بسیار اسلامی است، این درحالی است که هارون مغول مدير مرکز اسلامي دانشگاه نيويورک پاسخ او را اینگونه داده بود: داعش اصلا اسلامی نیست!

به هر حال آنچه نتیجه می‌شود این حقیقت تلخ است که گروه‌های رادیکالی،  مانند داعش از مفهوم اسلامی برای توجیه اعمال‌شان و سربازگیری در میان مسلمانان استفاده می‌کنند و فقدان یک پاسخ اسلامی معتبر و رد استفاده رادیکال از مفاهیم اسلامی به شدت احساس می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha