جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موسسه امام رضا

حوزه/ امروز باید در حوزه به تاریخ تحلیلی پرداخته شود، نباید اطلاعات طلبه در حد پایین باشد و طلبه باید تاریخ را به صورت، تحلیلی فرا بگیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا جباری عصر امروز(9آذر) در نشست علمی با گروهای تاریخ اهل بیت (ع)،تاریخ تشیع و شیعه شناسی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) که در سالن آمفی تئاتر این موسسه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهارداشت: فرصت های که نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ برای فراگیری علوم آل محمد(ص) و تحصیل در اختیار گذاشته باید قدردانی کنیم.

وی با بیان این که برگزاری رشته های تخصصی یکی از آرزوی های بزرگان حوزه بود افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، فارغ التحصیلان رشته های تخصصی در زمینه های مختلف علوم انسانی می درخشند.

مدیرگروه تاریخ موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با بیان اینکه؛ این موسسه بیش از ده سال در حال فعالیت است اظهارداشت: مقام معظم رهبری از راه اندازی رشته تاریخ در حوزه، ابراز خوشحالی کردند، زیرا طلاب از روش های علامه سید مرتضی جعفر عاملی بصورت مجتهدانه وارد می شوند،و امروزه می بینیم که تفاوت اساسی بین یک فارغ التحصیل حوزوی در رشته تاریخ با یک دانشجو وجود دارد.

مدیرگروه تاریخ موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) بیان داشت: به رشته تخصصی وارد شدیم و ورود در تخصص هم اجتناب ناپذیر است ، اقتضای عصر حضور ائمه(ع) نیز  بوده است چون در هر موضوعی، شاگرد پروری  کرده بودند.

این استاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)  با بیان این که  امروزه هیچ گریزی  به سمت تخصصی کردن علوم نیست اظهارداشت: پاسخگویی به شبهات فراوان به زمینه های پژوهشی نیازد دارد، ولی هنوز پژوهش جایگاه  خودش را پیدا نکرده است.

وی افزود:  امروزه باید در حوزه به تاریخ تحلیلی پرداخته شود، نباید اطلاعات طلبه در حد سیره  پایین  باشد و طلبه باید  تاریخ را به صورت، تحیللی پیش برود.

خاطرنشان می شود : در پایان این جلسه از شاگردان ممتاز گروه های سه گانه تجلیل به عمل آمد

انتهای پیام 16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha