جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 354910
۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
حجت‌الاسلام انتظاری

حوزه/ حوزه علمیه شهرستان بخشایش استان آذربایجان شرقی، در راستای توسعه حوزه علمیه این استان و تربیت طلاب علوم دینی احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز،  طی سفر مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، به شهرستان بخشایش، مکان ساخت حوزه علمیه این شهر مشخص شد.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری، در حاشیه این بازدید ها با ابراز خرسندی از تأسیس حوزه علمیه در شهر بخشایش، گفت: استان آذربایجان شرقی ظرفیت های مناسبی را برای توسعه و گسترش کمی و کیفی مدارس علمیه دارد.

وی افزود: با توجه به استقبال علاقه مندان به تحصیل علوم حوزوی در این شهرستان، پس از طی مراحل اداری و اخذ مجوز های لازم از مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور و هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش، محل مدرسه علمیه در این این شهرستان تعیین شد و ان شاءالله از سال تحصیلی جدید شروع به کار خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه استان افزود: منطقه بخشایش از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار می باشد، امیدواریم با تأسیس این مدرسه بتوان از استعداد های این منطقه بهره جست و در راستای اعتلای فرهنگ دینی شهر بخشایش گامی مهم و تاثیرگزار برداشت.

وی با تشکر از پیگیری ها و تلاش های حجت الاسلام غفاری، امام جمعه بخشایش، در تأسیس این حوزه، برای برکات و آثار مثبت این مدرسه ابراز امیدواری کرد.

حجت الاسلام غفاری، امام جمعه بخشایش، هم در ادامه ضمن تشکر از حضور حجت الاسلام والمسلمین انتظاری، گفت: به خاطر پیگیری جوانان مستعد و علاقه مند تحصیل در علوم حوزوی، جهت بهره گیری از استعداد های این منطقه سعی بر تأسیس مدرسه علمیه داشتیم که به لطف خداوند متعال و عنایات حضرت ولیعصر(عج) این امکان فراهم شد.

وی ابراز داشت: منطقه بخشایش، خاستگاه علماء و فقهای به نام تشیع بوده است که این مهم نشان از ظرفیت بالایی داشت که ما را جهت تاسیس مدرسه علمیه در بهره گیری از استعداد های این منطقه ترغیب می نمود، از این رو با توجه به حمایت مردم و خیرین و وجود شرایط و امکانات، این حوزه در بخشایش پیگیری شد و به نتیجه رسید.

بر پایه این گزارش، این مدرسه علمیه از سال تحصیلی جدید، کار خود را با 50 طلبه در یک پایه آغار خواهد کرد؛ دوره اختبار و تثبیت این طلاب نیز در مدرسه علمیه امیر المؤمنین(ع) تبریز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha