جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور-مدیر حوزه علمیه لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که قیام ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ با خون شهدا و حرکت علماء و روحانیت به ثمر نشست، بازخوانی آن را کلاس درس انقلابی گری خواند.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرّم آباد با گرامیداشت قیام ۱۹ دی مردم قم، این قیام را نقطه عطف و شعله ای برای پیروزی سریع نهضت امام راحل (ره ) عنوان کرد و گفت: قیام ۱۹ دی حرکتی سرنوشت ساز برای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر اینکه قیام ۱۹ دی با خون شهدا و حرکت علماء و مردم به بار نشست، تصریح کرد:۱۹ دی سال ۵۶ یکی از روزهای به یادماندنی و نوید تجلی حضور مردم مومن و متدین به رهبری علماء بود و در این قیام فروریختن پایه های حکومت طاغوت آن کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه رژیم طاغوت و اطرافیانش با طراحی نقشه ها و توطئه ها سعی داشتند، علماء و روحانیون را از چشم مردم بیاندازند، خاطر نشان کرد: با انتشار مقاله ای توهین آمیز در روزنامه اطلاعات در ۱۷ دی ماه ۵۶ علماء و طلاب با تعطیلی دروس خود و حرکت به سمت منزل مراجع و روحانیون در پشتیبانی از ارزش های دینی و دفاع از نهضت امام خمینی (ره) حکومت شاهنشاهی را محکوم کردند و زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان افزود: امروز نسل جوان انقلاب نیز می تواند با الگوگیری از آموزه های ناب اسلامی، عمل به سیره شهدا و منویات مقام معظم رهبری، در دفاع از دستاوردهای نظام شکوهمند اسلامی رسالت انقلابی خود را انجام دهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha