جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقدام مبلغان دینی در حضور در مناطق دورافتاده و محروم نوعی جهاد در عرصه تبلیغ دین است، تصریح کرد: مبلغان دینی در اوج خلوص نیت و بدون هیچ گونه توقعی به رسالت تبلیغی خود می پردازند که این مسأله یک ارزش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در نشستی با مبلغان دینی شرق استان با اشاره به این که اگر تلاش های گذشته علما، روحانیت و مبلغان دینی نبود امروز اسلام ناب در اقصی نقاط جهان فراگیر نبود، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان برای ضربه زدن به اسلام ناب همه توان و تلاش خود را به کار گرفته اند، اما دین و ارزش های اسلامی به برکت وجود علما و روحانیت در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند.

وی با اشاره به این که مبلغان دینی در کمال صداقت و بدون هیچ چشم داشتی در عرصه تبلیغ دین حاضر هستند، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی با حضور در مناطق روستایی، محروم و دورافتاده و با کمترین امکانات رفاهی به تبلیغ دین مشغول هستند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقدام مبلغان دینی در حضور در مناطق دورافتاده و محروم نوعی جهاد در عرصه تبلیغ دین است، تصریح کرد: مبلغان دینی در اوج خلوص نیت و بدون هیچ گونه توقعی به رسالت تبلیغی خود می پردازند که این مسأله یک ارزش است.

وی با بیان این که شیوه های سنتی و به روز تبلیغ مکمل یکدیگر در تحقق اهداف تبلیغی محسوب می شوند، تصریح کرد: تنها بهره گیری از ابزار نوین و کارآمد نمی تواند یک مبلغ را در رسیدن به اهداف تبلیغی یاری دهد به همین دلیل ضرورت بهره گیری از شیوه سنتی تبلیغ نیز اثرگذار خواهد بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه با حجم وسیعی از شبعات دینی، اعتقادی و سیاسی مواجه است، تصریح کرد: یکی از رسالت های مهم مبلغان دینی به ویژه در روستاها و مناطق محروم پاسخگویی دقیق و اثرگذار به این گونه شبهات است که دشمنان برای انحراف در جامعه مطرح می کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که یک مبلغ در منطقه استقرار خود باید اشرافیت کاملی نسبت به مسائل دینی و فرهنگی داشته باشد، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با ترفندها و برنامه های مختلفی تلاش می کنند تا از اثرگذاری برنامه های دینی و فرهنگی در جامعه بکاهند و به همین دلیل با بهره گیری از ابزارهای فریبنده نسل جوان جامعه را به سوی خود می کشانند.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به محتوای برنامه های تبلیغی از سوی روحانیان در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر یک برنامه فرهنگی و تبلیغی از محتوای مناسب و اثرگذار برخوردار نباشد نمی تواند در مخاطب اثرمطلوب بگذارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان باید سعی کند علم و آگاهی دقیقی نسبت به موضوع تبلیغی خود داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر اطلاعات یک روحانی در خصوص مطالب تبلیغی که ارائه می کند پایین باشد نمی تواند اثرگذاری مطلوبی بر روی مخاطب داشته باشد.

وی در پایان از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و با بیان این که مبلغان دینی در مناطق استقرار خود تلاش کنند پیام مقام معظم رهبری را به نحو مطلوب برای مردم تبیین کنند، افزود: باید عموم جامعه نسبت به اثرات مطلوب تحقق اقتصاد مقاومتی در اقتصاد و تولید کشور مطلع شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha