جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین - سمنان

حوزه/ مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه مبلغان حوزه علمیه می‌توانند یار و یاور ستاد اقامه نماز باشند، گفت: توسعه حوزه‌های علمیه، پادزهری در مقابل ترویج فرهنگ‌های ضد ارزشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین، ظهر امروز در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان سمنان که به میزبانی دفتر مدیریت این حوزه انجام شد، اظهار داشت: هدف از تحصیل در حوزه علمیه، بسیار مهم و با ارزش است؛ زیرا برای رسیدن به آن باید با تهذیب نفس و تقویت اعتقادات حقایق دین و معارف اهل‌بیت (ع) را به‌درستی درک کرده و به دیگران آموخت.

مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان تصریح کرد: جایگاه روحانیت به‌عنوان حاملان و حافظان فرهنگ اسلامی، جایگاهی بی‌بدیل است.

وی افزود: بی‌تردید حوزه‌های علمیه در طول تاریخ اسلام در حفظ فرهنگ جامعه در برابر انحرافات و کج‌روی‌ها نقشی مهم و اساسی داشته و به‌عنوان پایگاه و دژی مستحکم و مطمئن، منشأ هدایت افکار عمومی در مسیر اسلام ناب محمدی (ص) بوده‌اند.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه مبلغان حوزه علمیه می‌توانند یار و یاور ستاد اقامه نماز باشند، خاطرنشان کرد: در این زمینه با اقامه نماز جماعت در مدارس و ادارات به تربیت اخلاقی جامعه امروز یاری برسانند، همچنین تعامل بیشتر بین حوزه‌های علمیه و ستاد اقامه نماز می‌تواند آثار و برکات فراوانی برای جامعه داشته باشد.

وی گفت: حضور علما و طلاب حوزه‌های علمیه که مولد و مروج فرهنگ اسلامی هستند و حتی وجود مدرسه‌ای در سطح شهر که طلاب در آن تحصیل می‌کنند در مقابل اشاعه فرهنگ‌های مبتذل و کمرنگ شدن ارزش‌های اسلامی به‌طورقطع بازدارنده خواهد بود و بر این اساس، توسعه حوزه‌های علمیه چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی در سطح جامعه، پادزهری در مقابل ترویج فرهنگ‌های ضد ارزشی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha