جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حیدری زاد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: فرهیختگان و نخبگان حوزوی از هر ظرفیت و پتانسیلی در جهت بهره گیری از ارزش های دینی و اسلامی برای جامعه مخاطب جهانی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری زاد، ظهر امروز در جشنواره تقدیر از برگزیدگان برتر فرهنگی در جمع طلاب، مدیران و معاونین فرهنگی مدارس علمیه شهرستان ها که در محل مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد، با تاکید بر نیاز امروز انسان مدرن در جهان پیرامون اظهار داشت: انسان امروز، باتوجه به شرایط کنونی و قرار گرفتن در عصر تکنولوژی و فناوری های نوین با شتاب بالایی در حال تغییر و دگرگونی افکار و عقاید خویش است و در کنار این مهم ارزش ها، عقاید، هنجارها و ساختارهایش که برگرفته از کانون خانواده و جامعه می باشد در بسیاری موارد دچار دوگانگی و تغییر قرار می گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: حوزه های علمیه در شرایط تاریخی این برهه از زمان تغییر و شتاب علوم و فناوری قرار گرفته اند، لذا می طلبد حوزه علمیه برادران و خواهران در مواجه با سیاست های قدرت های جهانی که دارای مقاصد مخالف توحید و ادیان اسلامی هستند غفلت نکرده که گاهاً این فراموش کاری ها و عدم توجه قابل جبران نخواهد بود.

وی افزود: فرهیختگان و نخبگان حوزوی از هر ظرفیت و پتانسیلی در جهت بهره گیری از ارزش های دینی و اسلامی برای جامعه مخاطب جهانی استفاده کنند لذا بایستی این نکته را به یکدیگر متذکر شویم که امروزه جهان به سمت و سوی حساس کشیده می شود و ظرفیت دین اسلام به قدری غنی و ارزشمند است که مختص به زمان و مکان خاصی ندارد بلکه مشمول تمام اعصار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری زاد خاطرنشان کرد: بایستی هوشیار بود که یک پیام رسان یا برنامه های مختلف که ممکن است با اهداف برنامه ریزی شده برای جوامع مختلف پی ریزی می شود تا چه حد اذهان و ارزش های آن جامعه را در معرض خطر قرار می دهد.

وی تصریح کرد: لذا می طلبد طلاب و روحانیون در حوزه های علمیه با زمان شناسی، وظیفه شناسی و همچنین آگاهی نسبت به روش های دشمن شناسی از فتنه های فرهنگی دشمنان اسلام پرده برداشته و نقش تبلیغی و تعلیمی خویش را در راستای معرفی ظرفیت های بالای مکتب اسلام معرفی نمایند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha