جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
احیای شب ۲۱

حوزه/ مراسم عزاداری شهادت مظلومانه امام علی(ع) مصادف با شب ۲۱ رمضان و احیای دومین شب قدر در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مراسم عزاداری شهادت مظلومانه مولای متقیان امام علی(ع) مصادف با شب بیست و یکم ماه رمضان در جوار مضجع منور رضوی همراه با پخش سراسری در اماکن متبرکه رضوی برگزار شد.

هزاران هزاران عاشق و دلداده به خاندان اهل بیت از دور و نزدیک خود را حریم قدسی رضوی رسانده تا شهادت جانسوز مولای متقیان علی(ع) را به ساحت قدسی فرزندشان؛ علی‌بن‌موسی الرضا(ع) تسلیت عرض کنند.

مراسم سوگواری و عزاداری شهادت امام علی(ع) همزمان با احیای دومین شب قدر با قرائت قرآن کریم توسط حامد علی‌زاده و‌ شعرخوانی سید حمید رضا برقعی در رواق امام خمینی(ره) آغاز شد.

در ادامه با قرائت دعای جوشن کبیر توسط امیر عارف، نوای «الغوث الغوث»، «العفو العفو» صدها زائر و مجاور در حرم خورشید هشتم طنین‌انداز شد و با چهره‌های گلگون از اشک‌های ندامت و پشیمانی از خدای خود طلب بخشش و مغفرت کردند.

سپس زائران و مجاوران با مرثیه سرایی و ذکر مصیبت سید جعفر ماهرخسار و جعفر ملائکه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به عزاداری پرداختند و در رثای شهادت مظلومانه حضرت علی(ع) به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.

پایان‌بخش برنامه سخنرانی و اجرای مراسم احیاء و قرآن به سر توسط حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بود و زاوران و مجاوران در سایه قرآن کریم خدا را به 14 معصوم قسم دادند تا مورد رحمت الطاف الهی و آمرزش قرار گیرند و برای تعجیل در فرج ظهور آقا امام زمان(عج) دعا کردند.

وداع با پیکر شهید مدافع حرم

«گل آقا مرادی» کم سن و سال‏ترین شهید مدافع حرم در این شب عزیز مهمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) بود و مراسم وداع با پیکر شهید مرادی با همراهی زائران و مجاوران برگزار شد.

طی این مراسم حاج احمد واعظی، ذاکر اهل بیت(ع) ضمن قرائت زیارت امام حسین(ع) به مرثیه‌سرایی و روضه‌خوانی پرداخت و حاضران در مراسم نوای «لبیک یا حسین» و «لبیک یا زینب» سردادند.

گل آقا مرادی؛ شهید مدافع حرم فاطمیون، در سن 19 سالگی خردادماه امسال در کشور سوریه، به‌دست نیروهای تکفیری به شهادت رسید.

28/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha