جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رئیسی

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اینکه آزادی قدس بسیار نزدیک است، عگفت: آنان که دم از دموکراسی می ‌زنند چرا «هر فلسطینی یک رأی» را قبول ندارند؟ مگر شما مدعی حقوق بشر نیستید؟ اگرچه ما معتقدیم شما بزرگترین ناقضان حقوق بشر و جانیان جهانی هستید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، ظهر امروز در جمع راهپیمایان تبریزی روز جهانی قدس، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نقطه عطفی برای مردم فلسطین دانست و اظهار داشت: حرکت مردم فلسطین قبل از انقلاب اسلامی ایران، ناسیونالیستی و عربی بود و با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به یک حرکت اسلامی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه مردم مسلمان منطقه به برکت انقلاب و به تبعیت از راه امام و خون شهدا می‌ خواهند مسلمان زندگی کنند، گفت: مردم مسلمان منطقه خاورمیانه، هیچگاه اجازه ایجاد بی ‌ثباتی در این منطقه را نخواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه آزادی قدس بسیار نزدیک است، عنوان کرد: آنان که دم از دموکراسی می ‌زنند، چرا «هر فلسطینی یک رأی» را قبول ندارند؟ مگر شما مدعی حقوق بشر نیستید؟ اگرچه ما معتقدیم شما بزرگترین ناقضان حقوق بشر و جانیان جهانی هستید.

تولیت آستان قدس رضوی به طرح رهبر انقلاب برای رأی گیری از مردم فلسطین جهت تعیین سرنوشت خود اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی در منطقه عامل ثبات بوده و اگر ایران با حرکت مستشاران، مقابل جانیان داعشی ایستادگی نمی کرد، وضعیت منطقه بحرانی تر از این بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هیچ اعتمادی به آمریکا و اسرائیل نیست، خاطرنشان کرد: این در تجربه تاریخی فلسطین هویداست، امروز رئیس ‌جمهور آمریکا معامله قرن راه انداخته و حرفش این است که صحرای سینا را برای تشکیل یک شهر و یک کشور فلسطینی انتخاب کردیم ولو با تجاوز به خاک و تعرض به مردم باشد.

حجت الاسلام والمسملین رئیسی با اشاره به اینکه تصور ترامپ این است که موضوع «اسرائیل باید محو گردد» را پاک کند، گفت: چنانچه ترامپ یک نگاه به طرح ‌های قبلی آمریکا و اروپا بکند خواهد دید که این طرح‌ ها با شکست مواجه شده ‌اند.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا برای حیات آل سعود با انگلیس معامله کرد و امروز هم در قالب آل سلمان می‌ خواهد معامله کند، در پشت پرده این معامله، حفظ نظام شکست خورده و ایجاد تغییر در منطقه است، اما باید بدانند آرمان ‌های فلسطین دور میز مذاکره رقم نمی ‌خورد و فقط مسیر استقامت و مبارزه است که می‌تواند آنان را به آزادی برساند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: کشور فلسطین یک تاریخ ۷۰ ساله دارد و باید آن تاریخ را خواند تا به ظلم در حق این مردم پی برد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آل ‌سعود در شکل آل ‌سلمان می‌ خواهد پشت این طرح، معامله عربی را انداخته و حاکیت متزلزل خود را حفظ کرده تا با این کار بلکه تحولی در منطقه ایجاد کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جریان فلسطین توسط مردم به ستوه آمده از ظلم رقم خورد و این تاریخ قابل توجه است، تصریح کرد: مکتب سیاسی امام راحل نجات‌ بخش مستضعفان است، نجات محرومان و مظلومان، سیاست اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد و جلوه آن روز قدس است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان ابراز داشت: در مکتب امام راحل، نجات مظلومان از دست ستمگران نماد آرمان اسلامی است، قبل از پیروزی انقلاب ما شاهد جنگ‌هایی بودیم که با شکست کشورهای عربی همراه بود، اما با هویت جدید اسلامی بعد از انقلاب شاهد پیروزی در جنگ ۳۳ روزه لبنان و هشت روزه علیه رژیم صهیونیستی بودیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha