جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه جلفا سنجری

حوزه/ امام جمعه جلفا با اشاره به ظرفیت های این شهر از راه اندازی حوزه علمیه و شعبه جامعة المصطفی العالمیه در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سالار سنجری امام جمعه جلفا، شنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران بر ضرورت راه اندازی حوزه علمیه در این شهر تاکید کرد و اظهار داشت: در دیداری که با آیت الله العظمی جوادی آملی داشتیم ایشان نیز فرمودند حوزه علمیه باید در شهر جلفا تاسیس شود، رویکرد ما این است که موسسات تخصصی حوزه علمیه، در کنار حوزه علمیه جلفا تاسیس شود، در زمینه راه اندازی جامعه الصطفی العالمیه نیز شعبه ای راه اندازی خواهد شد که در حال پیگیری هستیم.

امام جمعه جلفا تاکید کرد: طرحی ارائه شده که محوطه مسجد جامع شهر جلفا، به عنوان حجره احداث شود و یک حوزه علمیه حداقل 50 نفری راه اندازی شود.

حجت الاسلام سنجری همچنین با انتقاد از نبود مسجد در شهر جلفا با بیان اینکه نخجوان بیش از 200 مسجد دارد، تصریح کرد: مسئولان و متولیان باید پاسخگو باشند که چرا جلفا فاقد مسجد است، جلفا تنها یک مسجدجامع دارد که در گودبرداری ریزش کرد و در حال احداث است.

وی با اشاره به انتصاب رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهر جلفا اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی به صورت مستقل در جلفا راه اندازی شد، چرا که بسیاری از کارهای سازمان تبلیغات اسلامی روی زمین مانده بود.

 

نماز جمعه تنها در اقامه نماز خلاصه نشود

حجت الاسلام سنجری در بخش دیگری با اشاره به اینکه نماز جمعه عظیم ترین اجتماع مسلمانان بعد از حج است، عنوان کرد: نماز جمعه جلفا پیش از این به محوریت نماز جمعه هادیشهر اقامه می شد، این در حالی است که طبق آمار سال 1395 نزدیک به 5 میلیون نفر وارد جلفا شدند، در سال گذشته این آمار به 7 میلیون نفر افزایش پیدا کرد.

امام جمعه جلفا با اشاره به اینکه به جلفا باید با نگاه کلانشهر نگاه کرد، ابراز داشت: جلفا نقطه صفر مرزی و محل تبادل فرهنگ های مختلف است که از کشورهای همجوار ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان وارد این شهر می شوند.

حجت الاسلام  سنجری تاکید کرد: برخی عقیده داشتند راه اندازی نماز جمعه در شهر جلفا، با استقبال روبه نخواهد شد، اما با برقراری اقامه نماز جمعه، ارتباط مردمی گسترده ای نیز شکل گرفت.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه نباید تنها در اقامه نماز خلاصه شود، گفت: نماز جمعه ای که در حل مشکلات جامعه اثرگذار نباشد، خنثی است، نماز جمعه طراز انقلاب اسلامی، عبادی و سیاسی است و نسبت به بیکاری، گرانی، اشتغال و... موضع خاصی باید داشته باشد.

امام جمعه جلفا با اشاره به اینکه در یک سال گذشته، 74 نماز جمعه در شهر جلفا قامه شده است، عنوان کرد: هر هفته حداکثر هزار و 200 نفر و حداقل 500 نفر در نماز جمعه جلفا شرکت می کنند که به طور میانگین 700 نفر در نماز جمعه هر هفته حضور پیدا می کنند.

حجت الاسلام سنجری همچنین بازدید از کارخانه ها و مراکز و واحدهای صنعتی و تولیدی و روستایی و پاسگاه های مرزی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در طول یک سال گذشته برشمرد و ادامه داد: 432 دیدار مردمی در شهر جلفا در طول یکسال برگزار شد که با 3 هزار نفر گفتگوی چهره به چهره شده که بیش از 130 حضور نیز در بین مردم برگزار شده است.

 

دفتر امام جمعه جلفا ریالی از شورای سیاستگذاری دریافت نکرده است

امام جمعه جلفا در ادامه با تاکید بر اینکه دفاتر ائمه جمعه مردم گردان است، خاطرنشان کرد: دفاتر ائمه جمعه هیچ گونه ریالی از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه دریافت نمی کنند، امام جمعه جلفا نیز ماهیانه تنها 200 هزار تومان حقوق دریافت می کند.

حجت الاسلام سنجری با اشاره به اینکه ریخت و پاشی در دفتر امام جمعه جلفا صورت نمی گیرد، افزود: تنها مجموعه ای که از دفتر امام جمعه حمایت می کند، سازمان منطقه آزاد است که تاکنون 135 میلیون تومان دریافت شده است که 66 میلیون تومان به عنوان حقوق و مزایا، 17 میلیون تومان قرض الحسنه و 10 میلیون تومان به عنوان جهیزیه و... پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حساب عمومی کمک های مردمی نیز تاکنون کمتر از 15 میلیون تومان بوده که در برخی روستاها هزینه شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha