جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه علمیه امام خمینی (ره) یزد

حوزه / نماینده موقوفات حوزه علمیه استان یزد از اخذ سند مدرسه علمیه امام خمینی (ره) یزد پس از سال‌ها خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم صاحبی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با اشاره به اینکه بعد از سال‌ها سند مدرسه علمیه امام خمینی(ره) یزد اخذ شد، گفت: این مدرسه علمیه به نام مدرسه شاهزاده محمد ولی میرزا معروف بوده است و در سال 1313 به دست رضا شاه پهلوی از حوزه علمیه جدا شد.

نماینده موقوفات حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه این مدرسه علمیه پس از جدا شدن از حوزه علمیه به عنوان بیمارستان ارتش مورد استفاده قرار گرفت افزود: در اواخر حکومت رضا شاه این مدرسه که به بیمارستان تبدیل شده بود، چند سالی به عنوان یتیم خانه استفاده می شد.

وی خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی شهید صدوقی اقدام به احیای این مدرسه علمیه کردند و با تهیه مکانی برای افراد در این ساختمان، مدرسه علمیه امام خمینی(ره) را دوباره پس گرفته و تا الان با همان کاربری قدیمی خود در حال فعالیت است.

حجت الاسلام والمسلمین صاحبی نژاد با اشاره به اینکه متاسفانه سند این مدرسه علمیه به ناحق از موقوفه جدا و به اسم بیمارستان به ثبت رسیده بود، تصریح کرد: در این سال‌ها تلاش های بسیاری در جهت اخذ سند مدرسه علمیه امام خمینی(ره) یزد شد ولی نتیجه ای در پی نداشت.

نماینده موقوفات حوزه علمیه استان یزد افزود: سرانجام پس از ماه‌ها تلاش توانستیم سند این مدرسه علمیه را با نام موقوفه شاهزاده محمد ولی میرزا اخذ کنیم و این مشکل را پس از سال‌ها حل کردیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha