شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بیگی

حوزه/ حجت الاسلام بیگی گفت: به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ۵ هزار برنامه در ۱۷ شهرستان آذربایجان‌‌غربی توسط کانون مساجد استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام اباذر بیگی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی برگزار شد اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام پایگاه انقلاب بود و با بعثت پیامبر اسلام(ص) مسجد محل استفاده مردم از فضای معنوی بود و از مسجد بود که اسلام به جزیرة العرب صادر شد بعد از پیامبر هم ائمه(ع) این راه را ادامه داده و شاگردان خود را در مساجد تربیت کردند و در زمان امام باقر و امام صادق(ع) هزاران شاگرد در مساجد تربیت شد.

وی ادامه داد: امام خمینی انقلاب خود را از مسجد شیخ انصاری نجف شروع و از مسجد سلماسی‌های قم به دنیا اعلام کرد و جوانانی که از انقلاب دفاع کردند و امروز حامی انقلاب هستند از مساجد برخواسته‌اند، کانون‌های مساجد استان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال تبیین اهداف انقلاب در مساجد و تربیت نیروی‌هالی انقلابی در مساجد و خنثی کردن توطئه‌های دشمن است.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد آذربایجان‌غربی اضافه کرد: استارت اولیه برنامه‌های دهه فجر از اول تابستان شروع شد و با حضور در ۱۷شهرستان آذربایجان‌غربی اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی به صورت چهره به چهره برای مردم استان تبیین و دشمنی‌های استکبار جهانی به مردم بیان شد و بخاطر همین برنامه‌ها بود که کانون مساجد آذربایجان‌غربی رتبه برتر در بین کانون‌های کشور را به دست آورد.

وی ادامه داد: ۵۰۰۰ عنوان برنامه در قالب ۴۵ مراسم در دهه فجر توسط کانون مساجد استان برگزار خواهد شد که اجرای سرود ۴۰۰ نفری اعضای کانون مساجد استان همزمان با ورود امام خمینی به ایران در میدان ایالت ارومیه و همزمان در همه شهرستان‌ها قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها که مجموعا سرود ۴۰ هزار نفری در استان خواهد بود و به صورت زنده از صداو سیمای آذربایجان‌غربی پخش خواهد شد، از جمله برنامه‌های کانون مساجد استان است.

حجت الاسلام بیگی بیان داشت:از چهل خانواده شهدای انقلاب، جنگ و مدافعین حرم تحت عنوان تجلیل از باغبان لاله‌ها در سراسر استان با حضور در منازل شهدا از خانواده آن‌ها تجلیل به عمل می‌آید و همچنین با حضور نمایندگان ادیان و مذاهب برنامه همبستگی دهه فجر روز شنبه در ارومیه آغاز خواهد شد.

وی افزود: در ۱۲۰۰ کانون فعال در آذربایجان‌غربی طرح تلاوت نور و حفظ سوره فجر اجرا می‌شود و از پیش‌کسوتان انقلاب اسلامی در چله انقلاب تجلیل به عمل خواهد آمد وهمچنین بزرگداشت مقام حضرت زهرا(س) در مساجد، نشست روشنگری انقلاب اسلامی در ده شهرستان استان، مراسم مولودی خوانی ویژه اهل سنت به تعداد شصت برنامه، پیوند مدرسه، منزل و مسجد و اجرای طرح امین الاسرار بزرگداشت مقام امام باقر(ع) از جمله برنامه‌های دیگر کانون مساجد در آذربایجان‌غربی است.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: و نمایش‌نامه فراق از طرف کانون مساجد در ارومیه به مدت ۵ روزبرگزار شد و در روزهای آینده نمایش فیلم روزهای بی‌قوام با همکاری حوزه هنری به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی روز شنبه آغاز خواهد شد و همچنین نمایش بانوی بی‌نشان و در بازار هیزم فروشان هم در روزهای آینده در ارومیه برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به افتتاح چهل کانون و کتابخانه در آذربایجان‌غربی گفت: چهل کانون و کتابخانه در استان به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در استان افتتاح خواهد شد ودر دهه فجر بیش از ۵ هزار کتاب به ۱۵۰ مسجد آذربایجان‌غربی اهدا خواهد شد.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از حجت الاسلام مهدی شاهی زاده علیار خبرنگار خبرگزاری حوزه در آذربایجان‌غربی توسط کانون مساجد استان به جهت همکاری در جهت پوشش اخبار مساجد، کانون‌ها و روحانیت تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha