جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حائری زاده

حوزه/ حجت الاسلام حائری زاده با اشاره به مشکلات موجود در کشور، تاکید کرد: مسئله نفاق در مملکت ما بسیار دیده می شود، به طوری که افرادی در برخی منصب ها به دنبال فروختن ارزش ها به استکبارند.

به گزاش خبرگزاری«حوزه از بیرجند، حجت الاسلام  سید محمد حسین حائری زاده، در جمع طلاب مدرسه امام حسن مجتبی(ع) بیرجند، اظهار داشت: مسئله هدایت از دیدگاه خداوند ارزش والایی دارد، به گونه ای که به عنوان یک امر واجب در شبانه روز، در نمازهایمان می خوانیم "اهدانا الصراط المستقیم" که نشان دهنده این است که هدایت در هر حال امری مستمر و فراموش نشدنی از جانب خداوند است.

وی افزود: علتی که درخواست استمرار در هدایت خداوند دارد این است که انسان هر لحظه نیاز به هدایت دارد. اگر در تصمیم گیری‌ها هدایت خداوند همراه باشد، می تواند انسان را به آن هدفی که برایش خلق شده است نزدیک تر کند.

حجت الاسلام حائری زاده با اشاره به وظیفه طلاب نسبت به لباس روحانیت، خاطرنشان کرد: طلبه باید بداند لباسی که می خواهد بپوشد باعث سنگین شدن وظیفه او می شود. طلبه هر کاری را که در جامعه انجام می دهد باید خالصانه و برای قرب خداوند باشد و به دليل شخصيت و جايگاهي كه در اجتماع دارد، آرايه هاي ظاهري خود را رعايت كند و نسبت به آن حساسيت به خرج دهد.

کارشناس مذهبی، لازمه ايجاد جامعه اي اسلامي بر پايه احكام ديني و الهي را حضور طلاب در عرضه هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و سياسي دانست و افزود: همين امر، دوران طلبگی را به دليل حضور اين قشر در اين عرصه ها پراهميت تر مي كند.

حجت الاسلام حائری زاده با اشاره به مشکلات موجود در کشور تاکید کرد: مسئله نفاق در مملکت ما بسیار دیده می شود، به طوری که افرادی در برخی منصب ها به دنبال فروختن ارزش ها به استکبارند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha