جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام رضایی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید بر اساس زمانه پیش برویم و بهترین روش تبلیغ نیز روش چهره به چهره است، گفت: روش چهره به چهره همواره در ذهن مخاطب می‌ماند و امیدواریم مُبلغان به این بخش اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام احمد رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در بیرجند، با بیان اینکه اعتکاف نمایشی از زیباترین رویش‌های معنوی انقلاب اسلامی است، گفت: اعتکاف، فضای مناسبی را برای تجدید قوای معنوی را فراهم می‌کند تا معتکفین بتوانند در فضای مناسب و آرامی که در خانه خدا برایشان فراهم شده به بازیابی قوای ازدست رفته بپردازند.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف آثار معنوی زیادی را در جامعه به همراه دارد، افزود: اعتکاف یکی از بهترین خاطرات در میان جوانان است چراکه اعتکاف در روح و روان انسان‌ها اثرات خود را می‌گذارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های متنوع برای معتکفین در ایام اعتکاف، تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی مانند سخنرانی، حلقه‌های معرفتی و بصیرتی، جلسات قرآن، قرائت ادعیه و تصحیح قرائت نماز و زیارت ام داوود در محل‌های اعتکاف برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی، اعتکاف را فرصتی برای احیای ارزش های دینی و معنوی جامعه دانست و افزود: منبر جایگاه خاص خود را دارد و پیام رسان خوبی است.

وی با بیان اینکه باید بر اساس زمانه پیش برویم و بهترین روش تبلیغ نیز روش چهره به چهره است، عنوان کرد: روش چهره به چهره همواره در ذهن مخاطب می‌ماند و امیدواریم مُبلغان به این بخش اهتمام داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، اعتکاف را از سنت‌های حسنه دانست و تصریح کرد: برای برپایی منظم و باشکوه اعتکاف در آیین‌ها و مناسبت‌های مختلف در آموزه‌های دینی ما مسلمانان و حتی دیگر ادیان تاکید فراوانی شده است؛ چراکه این مراسم مخصوص دین اسلام نبوده ‏بلکه در ادیان الهى دیگر نیز وجود داشته و در اسلام استمرار یافته است.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha