جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طرح میثاق طلبگی در طول سال تحصیلی ادامه خواهد داشت

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران از برگزاری مرحله دوم اردوی میثاق طلبگی با حضور ۱۳۰ نفر از طلاب پایه اول حوزه علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا شاه جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری اردو های میثاق طلبگی ارتقای نگاه طلاب به زی طلبگی و آشنایی با انگیزه و فعالیت های طلاب علوم دینی است. لذا برای دستیابی به این هدف از حضور اساتید فاضل حوزه علمیه قم بهرمند شدیم و جلسات و کلاس های متعددی برنامه ریزی شد تا طلاب پایه اول با شناخت و آگاهی کافی در این مسیر گام بردارند.

حجت الاسلام شاه جعفری گفت: پذیرش طلاب ورودی حوزه منوط به گذراندن یک دوره آزمایشی به نام میثاق طلبگی است که ضمن بررسی ابعاد شخصیتی طلبه و شناخت از انگیزه وی برای این هدف، این امکان را به طلبه میدهد که با مشاوره و گفتگویی هایی که با اساتید دوره ها انجام می دهد از اهداف و برنامه ها حوزه علمیه آگاهی یافته و از لحاظ فردی و اجتماعی با سبک زندگی طلبگی و روحانیت هرچه بهتر و نزدیک تر آشنا شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست هایی در خصوص آشنایی طلاب جدید الورود با نظام کلی حوزه و قواعد زی طلبگی، ابراز داشت: در این جلسات، مطالبی از جمله بایسته های زی طلبگی، فلسفه و رسالت روحانیت، ویژگی های کنونی حوزه علمیه، افق و آرمان های طلبگی، معیار های طلبه موفق و ابعاد رشد آن ها تبیین می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران عنوان داشت: امسال برای اولین با در استان تهران علاوه بر برگزاری میثاق طلبگی که در اول سال تحصیلی برگزار شد، یک دوره میثاق طلبگی هم در اواخر سال تحصیلی برگزار کردیم. در دوره دوم میثاق طلبگی؛ ارزیابی مجدد طلاب در بعد علمی و تربیتی، تقویت انگیزه در مسیر طلبگی، شناسایی میزان موفقیت طلاب و بررسی آسیب هایی احتمالی جزو اولویت ها و برنامه های اصلی بود.

وی تاکید کرد: این ارزیابی ها برای ما بسیار ارزشمند و مهم است. زیرا در راستای برنامه ریزی های آینده قطعاً موثر خواهد بود و امیدواریم حوزه علمیه یک رشد جدی به سمت اهداف بلند مدت داشته باشد.

حجت الاسلام شاه جعفری افزود: این دوره ها فعلا برای طلاب پایه اول برگزار می شود اما بنا داریم در سال آینده دوره های مشابهی را برای طلاب پایه دوم، سوم و چهارم هم برگزار کنیم که حضور در این دوره ها برای همه طلاب الزامی خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به آسیب های فضای مجازی در حوزه های علمیه، گفت: یکی از موضوعات مهمی که در این دوره ها به آن پرداخته شد تبیین آسیب ها و فرصت های فضای مجازی برای طلاب بود و امیدواریم مدیران مدارس علمیه اهتمام جدی نسبت به این امر داشته باشند و ما هم آمادگی داریم تا دوره های سوادرسانه را جهت ارتقای علمی طلاب در این زمینه برگزار نماییم.

 

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha