جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نمایشگاه کتاب استان قم

حوزه/ حضور پرشور موسسات انتشاراتی حوزوی ملی و فراملی به زبان های فارسی و عربی و انگلیسی وزانت نمایشگاه کتاب قم را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، موسسات علمی و انتشاراتی حوزه در عرصه ملی و بین المللی در یازدهمین نمایشگاه کتاب قم شرکت کرده اند.

آثار علامه سید جعفر مرتضی در قم

از جمله موسسات علمی حوزوی که در این نمایشگاه آثار خود را عرضه کرده است، می توان مرکز نشر و ترجمه و تالیفات علامه سید جعفر مرتضی اشاره کرد.

از جمله کتبی که در غرفه این مرکز عرضه شده است می توان به کتاب ابن عباس و اموال البصره، ابن عربی سنی متعصب، ابوذر، احیوا امرنا، اداره الحرمین الشریفین فی القرآن الکریم و افلاتذکرون « حوارات فی الدین و العقیده» اشاره کرد.

از دیگر کتب عرضه شده در این غرفه می توان به الاعتماد فی مسایل التقلید و الاجتهاد، الامام علی و النبی یوشع(ع)، البناب ربایب... قل: هاتوا برهانکم، الحاخام المهزوم، الحیاه السیاسه للامام الجواد(ع) و للامام الحسن(ع) و للامام الرضا(ع) و الزواج الموقت فی الاسلام اشاره کرد.

الصحیح من سیره الامام علی(ع)،الصحیح من سیره النبی الاعظم(ص)، الغدیر والعارضون، القول الصائب فی اثبات الربایب، المسجد الاقصی این و المصطفی(ص) من سیره المصطفی(ص) و المواسم و المراسم از دیگر کتبی است که در این غرفه عرضه شده است.

از دیگر کتاب هایی که در این غرفه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است می توان به آثاری چون تفسیر سوره های انشراح، الضحی، فاتحه، الکوثر، الماعون، الناس، هل اتی، توضیح الواضحات من اشکل المشکلات و حدیث الفک اشاره کرد.

آثار دارالکتاب در نمایشگاه قم

از دیگر موسسات حوزوی که در عرصه نشر نیز فعالیت گسترده ای دارد، می توان به انتشارات دارالکتاب الاسلامی اشاره کرد.

از جمله آثاری که در این نمایشگاه عرضه شده است می توان به کتاب المختار، کنزالمطالب، کنز جامع الفواید، الفضایل، الکشکول، تسلیه الحزین و منهج الارشاد اشاره کرد.

تلخیص المرام، تحفه الطالبین، مشکاه الانوار، وصول الاخیار، موضح اسرار النحو، دیوان الحافظ البرسی، الزهرا المرضیه، الخصایص الحسینیه، مقتل الامام الحسین(ع) و تقویم المحسنین از جمله کتبی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

از دیگر آثار منتشره در این غرفه می توان به سیره المصطفی(ص)، سیره الائمه الاثنا عشر(ع)، المذاهب الاسلامیه، نگاهی به باورهای شیعه، تشیع از پیدایش تا بالندگی، العوده الی الذات و الاتحاف بحب الاشراف اشاره کرد.

النعیم المقیم لعتره النبا العظیم، کشف الارتیاب، الله و الانسان، الحقایق فی محاسن الاخلاق، فاطمه الزهرا(س) والزیدیه بنی الامامیه و اهل السنه از دیگر آثار منتشره در این موسسه است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

آثار انتشارات مجمع الفکر الاسلامی

از دیگر آثاری که در این نمایشگاه عرضه شده است می توان به آثار مجمع الفکر اسلامی اشاره کرد.

از جمله آثار این موسسه می توان به آثار شیخ انصاری، احکام خلل الصلاه، اسس منطقیه ادله اثبات دعوی، اصول فقه نوین و تراز سیاست و تاریخ اسلام اشاره کرد.

 اصول فقه شیعه، اهل بیت(ع) امامتهم، تاریخ اسلام، تراز سیاست، تفسیر سوره حمد، حاشیه استصحاب، حاکمیه فی الاسلام و حج، خمس، دروس، رسایل الفقه، صراط النجاه،صیغ العقود، طهاره، علوم القرآن، غایه المامول، فقه نظام سیاسی، فوائد الاصول، فقه العقود، فوائد الحایریه، فقه الشیعه، قضا و شهادات، قضا فی الفقه الاسلامی، کتاب قضا و کفایه الاصول از دیگر کتاب هایی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

لوامع الالهیه، مختار من قتل الحسین(ع)، مطارح الانظار، مرزداران فقاهت، من تاریخ الحدیث، ملکیه المعدن، موسوعه فقهیه، موسوعه امامیه، امامیه تک جلدی، مولود غدیر، مدخل فی عذب المنهل، نظریه الحکم، نصوص جرح و تعدیل، نابغه فقه و حدیث، نجات فی القیامه، نفی و تغریب و وافیه فی اصول فقه اشاره کرد.

انتشارات دارالبشیر

از جمله انتشارات حوزوی که در این نمایشگاه شرکت کرده است می توان به نشر دارالبشیر اشاره کرد.

در این غرفه آثاری از جمه ائمه اهل البیت(ع)،اسلام یقود الحیات، اسس المنطقیه للاستقرا، اقتصادنا، بحوث فی شرح عروه، البنک لاربویه فی الاسلام، دروس فی علم الاصول، فتاوی الواضحه، فلسفتنا، فدک فی التاریخ و ومضات به چشم می خورد.

از دیگر آثاری که در این غرفه عرضه شده است می توان به محاضرات تاسیسیه، مدرسه القرآنیه، معالم الجدیده، منهاج الصالحین، موسوعه الشهید الصدر، اصول الدین، امامه والقیاده، اساس الحکومه، اجتهاد والتقلید، تزکیه النفس، شهید صدر سموالذات، فتاوی واضحه، فقه النسا و مبانی فتاوی فی الاموال اشاره کرد.

مفاهیم التربویه، مرجعیه و القیاده، نهضه الحسینیه، ولایه الامر، مباحث الاصول ( 1 تا 5)، مباحث الاصول (جلد1 تا4) و فقه المعاصر، الواعد الاصولیه، فلسفه ما، اقتصادما، اسلام رهبر زندگی و بارقه ها از دیگر آثاری است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha