جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 248777
۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۱

رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) در شهر وين پایتخت اتریش ، طی بیاناتی ویژگی های منافقان بر اساس قرآن و روایات را تشریح کرد و اقدام منافقانه برخی کشورها با حوادث جاری در جهان را محکوم نمود.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه ، حجت الاسلام و المسلمين منتظری در جمع گروهی از مسلمانان و شیعیان مقیم اتریش با اشاره به کاربرد واژه «منافق» و «نفاق» در ادبیات دینی گفت: صفت نفاق درادبيات اســلامی بسيار منفی و زشت شمرده شده به گونه ای که منافق بدتر از کافر و مشرک خوانده شده است.

* منافقان و استفاده ابزاری از دین

وی استفاده ابزاری ازدین را از جمله مهم ترين ويژگی های منافق مطابق آيات و روايات اســلامی دانست و افزود:منافق ، خود را ديندار يا متخلق به اخلاق نيکو يا پايبند به قانون و حقوق انسان ها نشان می دهد تا در قلب انسان ها جا پيدا کند و بدين وسيله به قدرت برسد يا قدرت خود را مستحکم سازد يا به مال و ثروت و امور ديگر دنيوی برسد.آنان قسم می خورند که ايمان دارند اما حتی قسم آنان سپری برای آنان است.و البته او چه بسا اشک هم بريزد و داد دين هم سردهد. پيامبر اســلام(ص) می فرمايد:«منـــافق، چشمانش دراختيار اوست، هر طور بخواهد گريه می کند»

رئیس مرکز اسلامی امام علی اظهار داشت: دروغ،خلف وعده و خيانت در امانت از ويژگی های منافق است و در آيات متعددی از قرآن مجيد اين سه ويژگی به منافقان نسبت داده شده است.

* تحلیل رفتار منافقانه حکومت اموی

وی با بیان اینکه منافق از صدای مخالف هراسان است گفت: ويژگی ديگر منافق اين است که وحشت زده است و هر صدايي را برای خود خطری احساس می کند و جلو آن را می گيرد. علت اين امر اين است که منافقان هميشه نگران هستند که ماهيت واقعيشان برای مردم آشکار شود و به همين جهت جلوی صدای مخالف را می گيرند. در حکومت منافقانه امويان هيچ صدايي به جز صدای مداحان حکومت به گوش نمی رسيد. آنان علی (ع) و خاندان او را دشمن خود می دانستند و در حالی که در منابر هر سخنی و ناسزايي بر ضد اين خاندان مجاز بود، گفتن جمله ای در مدح آنان ممنوع بود. به هر حال همه کسانی که منافقانه از دين استفاده می کرده اند از صدای مخالف وحشت داشته جلو آن را می گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد:از ويژگی های منافق آن است که ديگران را از اعمالی نهی می کند که خود آن ها را ترک نمی کند و ديگران را به اعمالی ترغيب می کند که خود انجام نمی دهد.

* رفتار دوگانه با تحولات اخیر

وی با تاکید بر اینکه منافقين موضع ثابتی ندارند اظهار داشت:از آنجا که منافق دين را برای خود دين و حق را برای خود حق و اخلاق را برای خود اخلاق نمی خواهد و تنها از آنها به عنوان ابزاری برای رسيدن به اهداف خود استفاده می کند، موضع ثابت و روشن و يکنواختی ندارد. نمونه اين را در دنيای امروز به وضوح می بينيم. کشورها و نظام ها در رابطه با حوادثی که در نقاط مختلف دنيا رخ می دهد برخوردی دوگانه دارند و مطابق منافع خود موضع می گيرند. يک عمل را در يک کشور محکوم می کنند در حالی که همان عمل را در کشوری ديگر تأييد يا توجيه می کنند. اما مؤمن واقعی مبنای ثابت و روشنی دارد چون مطابق حق سخن می گويد و موضع می گيرد و نه مطابق منافع خود.

* در غم قتل و غارت و شکنجه مسلمانان می‌سوزیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:ما هنوز در غم و اندوه جنايات هولناک قتل و غارت و شکنجه برادران و خواهران مسلمان خود در سرزمين های مختلف می سوزيم. به خصوص برادران و خواهران مسلمان در کشور بحرين. کشتار ده ها نفر, به بند کشيدن و شکنجه صدها نفر, تخريب بيش از سی مسجد و حسينيه که قرار است آمار تخريب به بيش از سيصد مسجد و حسينيه برسد!!و اين همه جنايت در شرايطی واقع می شود که نظام های سلطه گر دنيا در فريبی بزرگ مطالبات حق طلبانه مردم بحرين را يک نزاع طائفه ای بين شيعه وسنی معرف می کنند. که البته از اين جهت ملت مسلمان بحرين در ميان ساير ملل سرزمين های اسلامی مظلوميتی ويژه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha