جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 259581
۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶

عاشق شهادت و وصال معبود که باشی، چه فرق می کند در قلب تل آویو و واشنگتن شهید شوی یا در خانه خدا!

اما نه! انگار فرق می کند، لااقل بعضی جاها فرق می کند.

پای صحبت دلباختگان راه خون خدا که در سال های دفاع مقدس، روح خدا را در جبهه های عشق و دلدادگی یاری کردند که بنشینی می فهمی از چه جهت فرق می کند.

در میان مناطق عملیاتی بعضی جاها انگار حال و هوای دیگری داشته که ما از درک آن عاجزیم.

برخی رزمندگان می گویند فکه از جمله این مکان ها بوده.

سرداری می گفت: فكه‌ مثل‌ هيچ‌ جا نيست‌! نه‌ شلمچه‌، نه‌ ماووت‌، نه‌ سومار، نه‌ مهران‌، نه‌ طلائيه‌، نه‌...

می گفت فكه،‌ فقط‌ فكه‌ است‌! با قتلگاه‌ و كانال هايش‌، با تپه‌ ماهور و دشت هايش‌.

آری ! فكه‌ قربانگاه‌ اسماعيل‌هاست‌ به‌ درگاه‌ خداي‌ مكه‌؛ اسماعیل های خمینی (ره) که بیابان فکه برایشان به سان باند پرواز بود؛ پروازی به بی نهایت که هر چقدر اوج می گیرد، کوچکی و حقیری مخلوق بر خالق را نشانت می دهد.

طلبه شهید محسن عبدالرحمان از جمله این اسماعیل ها بود که روحش در دوازدهم ارديبهشت ماه سال 1365 از این نقطه افلاکی پر کشید و قسمت آن بود که جسم دنیایی اش برای همیشه در بهشت زهرا(س) در کنار پیر و مراد عزیزتر از جانش امام خمینی (ره) آرام بگیرد.

شهيد عبدالرحمان در بیست و نهمین روز از فروردین سال 1341 در خانواده‌اي مذهبي و متدين در تهران متولد شد.

دوران کودکي را در دامان پر مهر مادرش با حضور در مساجد و جلسات روضه خواني سپري کرد و تحصيلات خود را تا پايان مقطع متوسطه به پايان رساند.

این شهید والامقام، فراگيري علوم ديني را در محضر حجت‌الاسلام حديدي در مسجد محمد مصطفي(ص) آغازکرد و به دليل علاقه وافرش به کسب علوم حوزوي و معارف اسلامي وارد حوزه علميه شد و مقدمات علوم صرف و نحو و دوره کامل منطق را نزد اساتيدي چون: حجج اسلام حديدي، افخمي، محمدزاده فراگرفت.

وي در دوران تحصيل و همچنين تدريس در هنرستان، عامل بسيار مهمي جهت تقويت بخشيدن به انجمن اسلامي بود و با برخورداری از روحي بلند، ايماني قوي و اخلاقي پسنديده و نیز اهتمام به امر به معروف و نهي از منکر ، سرباز مولای غائب از نظرش، حجت بن الحسن (عج) بود.

وي پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي براي حفظ دستاوردهاي نظام اسلامي به عضويت بسيج درآمد و چندين بار به عنوان مبلغ براي نشر فرهنگ ناب محمدي(ص) در جبهه‌هاي حق علیه باطل حضور يافت. سرانجام درآخرين حضور حماسه ساز خويش در منطقه عملياتي فکه به ديدار يار شتافت و پيکر مطهرش در گلزار بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

در قسمتي از وصيتنامه اين شهيد عزيز مي‌خوانيم:

«اعتقاد دارم ولايت فقيه استمرار امر امامت مي‌باشد و اطاعت از مقام شامخ ولايت فقيه، اطاعت از حضرت ولي‌عصر(عج) و مخالفت با ايشان، مخالفت با حضرت وليعصر(عج) است. لذا بنا به فرمايشات اخير حضرت امام در روز ولادت حضرت اميرالمؤمنين علي(ع) که فرموده اند: رفتن به جبهه از اهم واجبات الهي است، اقدام به رفتن جبهه نمودم که در ثبت نام، عنايات حضرت حقتعالي شامل حالم شد. لذا در جبهه رفتن چيزي غير از وظيفه شرعي را در نظر نگرفته و از پروردگار در اين امر درخواست اخلاص مي‌نمايم، زيرا اعمال به واسطه اخلاص بالا مي‌رود.»

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha