جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 277090
۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲

تخریب یک مسجد از طایفه اسماعیلیه موجب ایجاد تنش در استان الخُبَر عربستان شد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، صبح دیروز مسجد طایفه اسماعیلیه در محله الثقبة استان الخبر توسط نیروهای امنیتی به طور کامل تخریب شد و این نیروها تعدادی از نمازگزاران از جمله محمد بن ماطر معاون امام جماعت مسجد را بازداشت کردند که این افراد پس از گرفتن تعهد به عدم اعتراض به این تخریب آزاد شدند.

مسؤولین در توضیح علت تخریب این مسجد گفته اند که مجوز ساخت این مسجد فقط مجوز ساخت یک انبار بوده و ساخت مسجد در این محل مغایر با قوانین شهرداری است. این مسجد که 40 سال پیش ساخته شده چند سال پیش بسته شده بود اما پس از آن اجازه ادای نماز در آن داده شده بود البته بدون استفاده از محراب و مأذنه که از مهم ترین اجزای مسجد هستند.

تخریب این مسجد چهار روز پس از دیدار گروه نجرانی متشکل از تعدادی از نمایندگان شیوخ قبایل صورت گرفت که در این دیدار خواسته شده بود مساجد اسماعیلیه در منطقه شرقیه عربستان به طور کامل باز شود.

از سوی دیگر محمد عسکر فعال نجرانی با اظهار تعجب از تخریب این مسجد اظهار داشت که پناه بردن به تخریب و از بین بردن نشانه های مسجد و به کارگیری قدرت نیروهای امنیتی، ابزارهای ناکارآمدی است.

ارتش نیز در بیانیه ای اعلام کرد این تخریب در زمانی صورت گرفت که پیروان طایفه اسماعیلیه پس از بی احترامی شبکه ماهواره ای اوطان به اعتقادات آنها در فضایی متشنج به سر می­برند اما ما امیدواریم که مسئولان برای این اوضاع تدبیری بیندیشد و در جهت برآورده ساختن انتظارها تلاش کند و زمینه زندگی راحت و برابر تمام اجزای جامعه را فراهم کند.

در همین وقت تمام اهالی استان الخبر که متشکل از اهل سنت و شیعه و اسماعیلیه هستند با دوستی در کنار هم به سر می­برند به شکلی که فرمانداری منطقه شرقی یک سال پیش دستور داده بود که سه مسجد متعلق به شیعه در استان الخبر که نزدیک به 20 هزار شیعه در آن ساکن هستند بازگشایی شود و این در حالی بود که دو سال پیش پنج مسجد شیعیان الخبر بسته شده بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha