جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از نابسامانی های موجود در بازار ارز، گفتتند: امروز ارزش پول ملی نسبت به ارزهای خارجی کاهش قابل توجهی داشته که باید گام های اساسی در جهت حفظ و ارتقاء ارزش پول ملی برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، ظهر امروز20 مهرماه در دیدار اعضای شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس با اشاره به ظرفیت های نظام اسلامی، اظهار داشتند: نظام جمهوری اسلامی ظرفیت های بسیاری در جهت برون رفت از مشکلات و موانع موجود دارد که نمایندگان مجلس می توانند از این ظرفیت ها استفاده و در قالب قوانین جامع به مسئولان ارائه کنند.

معظم له ادامه دادند: دشمنان در ۳۴ سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب، همواره برای نظام اسلامی نقشه کشیده و در مسیر پیشرفت ملت ایران دست اندازی کرده اند؛ اما با هشیاری و آگاهی مردم و مسئولان، آنها به خواسته های پلیدشان نرسیدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: انقلاب اسلامی در کشور ما دارای سه رکن اساسی اسلام، مردم و ولی فقیه است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این سه رکن در کشور محقق شده است.

معظم له یادآور شدند: با وجود کارشکنی های دشمنان انقلاب، جمهوری اسلامی ایران برای سایر ملت ها الگو بوده و امروز می تواند نقشه راهی برای آنها در زمینه ایستادگی در برابر ابرقدرت ها ترسیم کند.

شکایات مردم از گرانی ها

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد ازسیاست های ناکارآمد اقتصادی، گفت: در حال حاضر قیمت اغلب کالاهای اساسی به دلیل نوسانات موجود در بازار ارز افزایش یافته و مردم روزانه شکایاتی را به دفتر مراجع اعلام می کنند؛ دولت و مجلس باید در زمینه تعدیل قیمت ها و حفظ ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی تلاش کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه نبود نظارت بر قیمت ها را ناشی از تحریم ها ندانست و اظهار داشتند: برخی مسئولان اجرایی کشور تمامی مشکلات را ناشی از تحریم های اقتصادی عنوان می کنند؛ در صورتی که این طور نیست؛ البته بخشی از آن نشأت گرفته از تحریم ها است، اما سوء مدیریت ها نیز برنابسامانی ها دامن زده و اوضاع را آشفته کرده است.

این مرجع تقلید تاکید کردند: دولت و مجلس و تمامی نهادها و دستگاه ها باید برای رفع این مشکلات همت کرده و هر چه سریعترمشکلات را برطرف کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شدند:  نقایصی در کشور وجود دارد که این نقایص باید با همکاری و همدلی مسئولان برطرف شود.

لزوم بهره گیری از رهنمودهای مراجع عظام

در ابتدای این دیدار دکتر کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس و رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس با ارائه گزارش از برنامه ها و فعالیت های مجلس، گفت: بهره گیری از رهنمودهای مراجع عظام همواره در سرلوحه کار نمایندگان بوده و به این رهنمودها در وضع قوانین عمل می کنند.

وی با اشاره به توقف اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل توقف فاز دوم هدفمندی یارانه ها، آسیب شناسی مشکلات و نواقص موجود فاز اول این قانون است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha