جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام فاکر میبدی

حوزه/ جامعة المصطفي در باب مطالعات تفسيري، خود را نيازمند يک اثر تفسیری به روز و اجتماعي مي‌بيند که پيام قرآن را با زبان روز براي مخاطبان بيشمار قرآن و عترت در عرصه بين‌الملل تبيين نمايد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  والمسلمین فاکر میبدی هدف از تدوین و انتشار منابع جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی را ضرورت آشنایی طلاب با متون تفسیری دانست و اظهارداشت: جامعة المصطفي با تأسي به سنت آموزشي مدارس و حوزه‌هاي اسلامي که بر پایه آموزش تفسير قرآن در كنار يادگيري فقه و حديث استوار بوده، در باب مطالعات تفسيري، خود را نيازمند يک اثر تفسیری به روز و اجتماعي مي‌بيند که پيام قرآن را با زبان روز براي مخاطبان بيشمار قرآن و عترت در عرصه بين‌الملل تبيين نمايد.

وی تصریح کرد: به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده است که طلاب بتوانند در مدّت هفت سال، در قالب سلسله آزمون‌هاي تفسير قرآن کريم، يک دوره مطالب تفسيري را مرور نمایند، تا علاوه بر تسلط بر مباحث تفسيري، با بيان دريافت‌ها و برداشت‌هاى تازه‌اى از قرآن کريم، متناسب با ضرورت‌ها و تقاضاهاي مردم ملل گوناگون، به مخاطبان خود عرضه نمایند.

مدیر کمیته علمی جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی گفت: با نظر اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره برای داوطلبین مقطع کارشناسی، کتاب ارزشمند تفسیر نمونه در نظر گرفته شد که تحت عنوان کتاب بیان ناب گردآوری و به چاپ رسیده است.

وی در خصوص دلیل تلخیص تفسیر نمونه عنوان کرد: با توجه به این که حجم تفسیر ارزشمند نمونه، بیشتر از آن چیزی است که برای یک دوره از سیر مطالعات تفسیری قابل استفاده باشد؛ لذا محدودیت ها اقتضا می کرد این کتاب تلخیص شود.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی  امام خمینی(ره) بیان کرد: کار تلخیص این تفسیر توسط گروهی از فضلا آغاز شد که تا کنون سوره های آل عمران، مائده و نساء تلخیص و منتشر شده است.

 

 حجت الاسلام  والمسلمین فاکر میبدی در خصوص ویژگی این تلخیص گفت: از ویژگی های این تلخیص این است که سعی شد قلم روان و زیبای مؤلف حفظ شود و نیز تلاش شد حتی الامکان مطالب اصلی ارائه شده در تفسیر نمونه به همان صورت باقی بماند.

وی یکی دیگر از ویژگی های این کتاب را تلخیص درسنامه ای تفسیر نمونه دانست و عنوان کرد: تلخیص این کتاب تفسیری بصورت درس نامه ای در قالب 32 درس تنظیم و آماده شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha