جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اربعین

حوزه/ بنا به گفته مسؤولین حوزه علمیه خوزستان، بیش از ۱۰۰۰ طلبه خوزستانی، بصورت گروهی و خودجوش، در سفر عشق، به کربلای معلی مشرف خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، این روزها همه حال و هوایی حسینی دارند، از آن نوجوان ۱۴ ساله گرفته تا پیرمرد و پیرزنان روستایی! اما ماجرای سفر طلاب به سرزمین آه و اشک، قصه ای دگر دارد

طلاب مدارس علمیه خوزستان که در دهه نخست ماه محرم الحرام برای تبلیغ ارزش های اسلامی و آرمان های عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) به دورترین نقاط استان رفته بودند، این بار نه برای تبلیغ که برای تهذیب راهی سرزمین کربلا می شوند تا روح و روان خویش را سیراب معرفت حسینی کنند.

از یک ماه پیش تعداد زیادی از طلاب جهت اخذ گذرنامه و ویزا به مراکز مربوطه مراجعه کرده و مجوزهای لازم جهت خروج از کشور را دریافت کردند.

این روزها به هر مدرسه و حجره ای که سر بزنی، حرفی از اربعین و کربلا و شوق دیدار حسین(ع) است که در همین راستا برآن شدیم تا صحبتی کوتاه با جمعی از طلاب اهوازی داشته باشیم.

*آماده سفریم، اگر آقا بطلبد

در ابتدا به سراغ تنی چند از روحانیون رفته و سؤال خود را این گونه مطرح کردیم «از چه زمانی خود را برای سفر به کربلای معلی آماده کرده بودید؟ و الان در چه حال و وضعیتی هستید؟» حجت الاسلام منصوری از طلاب درس خارج آيت الله موسوی جزایری، پاسخ داد: من خود را از یک سال پیش آمده این سفر زیارتی کرده بودم، اما بستگی به حضرت آقا داشت که ما را طلب می کنند یا خیر! و خوشبختانه هم اکنون مقدمات سفر فراهم شده و این حقیر نیز آماده شرکت در همایش عظیم و میلیونی پیاده روی اربعین حسینی هستم.

*توفیق خدمت رسانی به زائران

حجت الاسلام اکبر غیبی یکی دیگر از روحانیون اهوازی، با بیان این که امسال توفیق سفر به کربلای معلی را نداشتیم، گفت: امسال توفیق ما خدمت به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) بود، به طوری که خانه خود را برای آن دسته از افرادی که از راه های دور به خوزستان آمده بودند، آماده کرده و به صورت شبانه روزی از آنها پذیرایی می کنیم.

وی با اشاره به این که اگر توفیق سفر به کربلا را نداشتم، توفیق خدمت رسانی به زائران حضرتش را پیدا کردم و خداوند متعال این توفیق را به هرکسی عطا نمی کند، بیان داشت: خیلی خوشحال شدم وقتی اولین میهمانان حسینی وارد منزل من شده و توانستم از آنها پذیرایی کنم و ان شاءالله که مورد قبول خداوند متعال قرار گیرد.

*سفری آینده ساز

حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز، با تأکید بر این که این گونه سفرهای زیارتی، نقش چشمگیری در حفظ و ارتقاء روحیه معنوی طلاب دارد، اظهار داشت: اگر طلبه ای در این برنامه جهانی، بدون عذر و دلیل شرکت نکند، توفیقات زیادی را از دست داده که شاید تا آخر عمر حسرت زیارت کربلا در دلش باقی بماند.

وی در ادامه با بیان اینکه اکثر طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(ع) اهواز در این برنامه شرکت خواهند کرد، اذعان داشت: طلاب به صورت خودجوش و گروهی در این ضیافت جهانی شرکت می کنند و از فیوضات این مسیر معنوی خوزستان تا کربلا بهره مند خواهد شد.

*به سراغ طلاب رفتیم

پس از صحبتی کوتاه با جمعی از روحانیون، به سراغ تنی چند از طلاب مدارس علمیه رفتیم تا از حال و هوای آنان نیز با خبر شویم.

*امیدوارم زیارتی با معرفت داشته باشم

نخستین فرد، طلبه ای از شهرستان رامهرمز بود که برای دریافت نامه خروج از کشور به دفتر امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خوزستان آمده بود.

علی منصوری با ابراز شور و شعف خویش برای سفر به کربلای معلی گفت: حس رفتن به کربلا با توجه به این که اولین بارم هست که می خوام برم، حس عجیبی است و امیدوارم که بتوانم زیارت با معرفت انجام دهم.

* حال خیلی عجیبی دارم

سید علی موسوی، از طلاب مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز نیز با بیان این که ویزای من از هفته پیش آماده بود، ابراز داشت: از زمانی که ویزای من صادر شده حال خیلی عجیبی دارم و احساس می کنم، امام حسین(ع) به من نظر کرده که لایق زیارت آقا نصیبم شده است.بنا به گفته وی که قرار است با پدر و برادرش راهی این سفر شوند، گفت: سفر ما یک سفر خانوادگی بوده و از آنجایی که پدرم روحانی و برادرم نیز طلبه هستند، احساس می کنم چیزهای خوب زیادی در انتظارم باشد و امیدوارم هم مورد قبول خداوند و هم مورد عنایت آقا امام حسین(ع)قرار گیریم.

*بی قراری 1000 طلبه عاشق سیدالشهدا(ع)

بنا به گفته مسؤولین حوزه علمیه خوزستان، بالغ بر ۱۰۰۰ طلبه خوزستانی به کربلای معلا مشرف خواهند شد و همه این هزار نفر به صورت گروهی و خودجوش می باشند.

بنا بر این گزارش، برخی از طلاب از دو روز قبل سفر خود را آغاز و برخی دیگر نیز از صبح روز جمعه ۱۴ آذرماه جاری راهی کربلای معلی خواهند شد.

*صبر و شکیبایی لازمه خروج از مرز

درایام مراسم اربعین حسینی چهار مرز مهران، شلمچه، چزابه و سومار به روی زائرانی که قصد دارند زمینی به عراق سفر کنند، باز است اما با توجه به ترافیک گسترده انسانی، باید صبر و شکیبایی لازم برای خروج از مرز را داشته باشند تا خدایی ناکرده با مشکلی مواجه نشوند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha