جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علیرضا پیروزمند

حوزه/ قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: دانشجوی مسلمان و انقلابی با بصیرت و مسئولیت پذیری خود منشا هدایت و خیر و برکات فراوان برای جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام علیرضا پیروزمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت 16 آذر، روز دانشجو اظهار داشت: در کنار نوآوری و نواندیشی، جامعه دانشجویی همواره پیشتاز در جبهه استکبار ستیزی بوده و باید همیشه این خصلت و ویژگی ارزشمند را در درون خود حفظ کند.

وی همچنین با اشاره به توطئه های فرهنگی دشمنان در دانشگاه ها گفت: امروز جنبش دانشجویی مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دارد و به ویژه در مواجهه با جریانات منحرف فکری و عقیدتی رسالت خطیری بر عهده اش قرار دارد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی تاکید کرد: انگیزه حضور در جنبش دانشجویی اگر رویکرد سطحی سیاسی باشد، این مساله باعث رخوت و رکود می شود.

وی در ادامه لزوم حضور متعادل و به دور از افراط و تفریط جنبش دانشجویی در مناسبات سیاسی کشور را متذکر شد و افزود: محیط دانشگاه به جای آن که به مسایل سیاسی رویکرد حزبی داشته باشد، باید با دریچه علم و اندیشه ورزی و عالمانه به مسایل سیاسی ورود پیدا کند.

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: دانشجوی مسلمان و انقلابی با بصیرت و مسئولیت پذیری خود منشا هدایت و خیر و برکات فراوان برای جامعه اسلامی است، کما این که در بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی همین گونه بوده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha