شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام مبلغی

امروز دانشگاهها و حوزه ها بايد با تعامل دو جانبه خواسته ها و مطالبات خود را از همديگر طلب كرده و به رشد ديني و علمي جامعه كمك كنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، مدير حوزه علميه استان لرستان در همايش روز وحدت حوزه و دانشگاه كه در دانشگاه علامه طباطبايي  این شهرستان برگزار شد،گفت :  وحدت حوزه و دانشگاه به معناي يكي شدن اين دو نهاد نيست بلكه اين دو نهاد هر كدام با انجام فعاليتهاي خود و تعامل دو جانبه علوم خود به هدايت بشر كمك مي كنند.

حجت الاسلام محمد رضا مبلغي افزود : دانشگاهها بيشتر به دنبال انتقال علوم تجربي، هنر و رياضيات هستند ولی حوزه هاي علميه بيشتر علوم انساني و اسلامی  را در جامعه ترويج مي دهند كه در اين راستا بايد با تبادل علوم خود هر دو در جهت پیشرفت جامعه گام بردارند.

وي با اشاره، به اينكه حوزه و دانشگاه بايد  زير ساختهاي لازم مادي و معنوي در جامعه  را با در نظر گرفتن ايده هاي الهي  در بين مردم بسازند تصريح كرد : بايد اين دو نهاد دست در دست هم دهند تا هدف تكامل انساني را در جامعه محقق كنند

وي افزود : براي تكامل انسانها و جامعه اي سالم نياز است كه جامعه هم از نظر رفاهيات و هم از جهت معنويات تواما رشد كنند و در اين زمينه وحدت حوزه و دانشگاه بعنوان پيش فرض اساسي به شمار مي رود.

مدير حوزه علميه استان لرستان  در پايان گفت : امروز دانشگاهها و حوزه ها بايد با تعامل دو جانبه خواسته ها و مطالبات خود را از همديگر طلب كرده و  به رشد  ديني و علمي جامعه كمك كنند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha