جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله فقیهی

عضو جامعه مدرسین گفت: باید مسائل مربوط به نامه رهبری را بیشتر رواج دهیم و آن‌ها را تبلیغ کنیم و جوانان ما در داخل و خارج فرمایشات رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به پیامی که مقام معظم رهبری برای جوانان غربی صادر کرده ‌اند اظهار کرد: نامه رهبری دارای ویژگی‌های خاصی است که یک حرکت معنوی، علمی و انقلابی را در اروپا و غرب ایجاد می‌کند.

وی با بیان این که این نامه جنبه محبت، مهربانی، عطوفت، رفاقت، صلح و دوستی مقام معظم رهبری را نسبت به جوانان مسلمان و تمام ادیان اسلامی اظهار کرده است گفت: این پیام نشانه محبت و وحدت اسلام نسبت به تمام ادیان و خصوصاً مسلمانان جهان است که می‌تواند برای جوانان به عنوان یک الگو در انتخاب دین و مبانی اسلام و انتخاب روش‌های معنوی و علمی قرار بگیرد.

این استاد حوزه علمیه، ورود جوانان به مسائل علمی و تحقیقی را یک روش علمی منطقی در تمام دنیا دانست و افزود: با فرمایشان رهبری این روش به جهان صادر شده است که هر کس خود تحقیق کند و حقیقت را  به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه اسلام تاکید دارد انسان باید در مورد عقاید خود تحقیق کند و آنچه به آن می‌رسد به آن عمل نماید بیان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان یک شخصیت معنوی و اسلامی به جهانیان اعلام کردند در مسائل مربوط به اسلام باید آزاد فکر کرد و خود انسان‌ها پس از تحقیق به حقیقت برسند.

آیت الله فقیهی تصریح کرد: در دین نباید از کسانی که اهل تحقیق نیستند پیروی کرد و انسان باید خود به نتایجی برسد.

وی با بیان این که نامه مقام معظم رهبری مورد توجه جوانان غربی قرار گرفته است گفت: این یک نامه سیاسی نیست، بلکه در مورد دین صحبت می‌کند، جوانان را دعوت کرده است برای رسیدن به حقیقت خودشان تلاش کنند وتحت تاثیر تبلیغات ادعاهای بی اساس قرار نگیرند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: باید مسائل مربوط به نامه را بیشتر رواج دهیم و آن‌ها را تبلیغ کنیم و جوانان ما در داخل و خارج فرمایشات رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روحانیون باید این فکر باز را داشته باشند و مردم را در انتخاب افکار و عقاید آزاد بگذارند و وسایلی را فراهم کنند که مردم بتوانند با تحقیق به نتایجی برسند.

آیت الله فقیهی با اشاره به توسعه فن‌آوری اطلاعات گفت: امروزه مردم به راحتی می‌توانند در موارد مختلف تحقیق کنند و به نتایج دلخواه برسند، دیگر زمانه‌ای نیست که چیزی به مردم دیکته شود و آن‌ها قبول کنند؛ بلکه با استفاده از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی و برگزاری مناظرات علمی به حقیقت دست یافت.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha