شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اسناد

مدیر مرکز اسناد آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام از دیجیتالی تمامی اسناد آستان مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد نظری با بیان این مطلب اظهارداشت: بعد از مرحله شناسایی و جمع آوری، باید تمامی اطلاعاتی که جمع آوری شده به صورت دیجیتال نگه داری شود، چون اگر در مسیرحفظ اسناد بخواهیم همه کاغذ ها را جمع آوری کنیم، فضای زیادی را به خود اختصاص می دهد و حتی دسترسی را با مشکل روبرو می کند.

وی بیان داشت: این اسناد باید بر اساس اصول کارشناسی ، دیجیتال و به صورت نرم افزاری در اختیار جامعه مخاطب قرار گیرد. زمانی که این اسناد به صورت نرم افزاری در اختیار باشد، به سادگی می توان به حجم زیادی از اطلاعات به صورت دسته بندی شده رسید.

مدیر مرکز اسناد آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام با بیان اینکه تشکیل مرکز اسناد، ظرفیتی برای مدیران جدید آستان مقدس می باشد، افزود: از دیگر ضرورت های تشکیل مرکز اسناد آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم به مدیران جدید آستان مقدس می باشد. مدیران زیادی در آستان مقدس آمده و رفته اند و در این مسیر اطلاعات را به صورت تدریجی و تجربی به دست می آورند.

وی گفت: هر مدیری که اطلاعات کافی را نسبت به حیطه مدیریت خود داشته باشد، می تواند مجموعه را به درستی مدیریت نماید، در غیر این صورت تصمیم های  سطحی ممکن است، هزینه هایی را برای سازمان داشته باشد و کارهایی که در گذشته تجربه شده، دوباره تجربه شود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری افزود: اگر اطلاعات  موجود آستان به صورت طبقه بندی شده در اختیار مدیران جدید قرار گیرد، آشنایی با کارها آسان تر می گردد و یک مدیر با مطالعه اسناد مربوط به مدیریت خود پس از گذشت یک ماه، به  مدیری با تجربه 50 سال تبدیل می شود. این مسئله می تواند در سطح مدیران جزء و حتی کارشناسان و متصدیان نیز قرار گیرد.

وی به  با بیان این که این مرکز دارای آثار و برکات ارزشمندی است افزود: با راه اندازی مرکز اسناد آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، تصاویری از گذشته، اسناد تاریخی و... جمع آوری و بازخوانی شده است؛ راه اندازی این مرکز، مسئله ای حیاتی در آستان است. اگر اسناد آستان در گذشته راه اندازی شده بود، هزینه های زیادی صرفه جویی می شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha