جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد تقی کرمی

حوزه/ مدیر دفتر تهران مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: گفتمان‌های ستیزه‌گر که گفتمان‌های میدانی را مصادره می‌کنند، به جای تأکید بر محتوای خود، بر طرد گفتمان رقیب تأکید دارند.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمدتقی کرمی، در مراسم افتتاحیه دفتر تهران مرکز تحقیقات زن و خانواده، با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع زن، اظهار داشت: این مرکز با احساس نیاز نسبت به مفاهیم بنیادین در حوزه مطالعات زنان تشکیل شد و مسیر پی بردن به ضرورت‌ها را برای نهادهای حوزوی تسریع کرد.

وی افزود: با ورود مطالعات زنان و جنسیت به حوزه کاری روشن‌فکران، مسائلی به میان آ‌مده که ستون‌ باورهای فکری ما را به لرزه درآورده و بسیاری از باورهای بنیادین را به چالش می‌کشد و جالب است که حرف‌های آنان با صورت‌بندی علمی ارائه می‌شود.

کرمی با اشاره به این‌که تهران محل تجمع اقتصاد، سیاست، اهل فرهنگ و اهل هنر است، ادامه داد: یکی از چالش‌های مسیر تغییر دفتر مطالعات و تحقیقات زنان و خانواده به مرکز تحقیقات زن و خانواده این بود که در تعامل با چند دسته از گروه‌های هدف که در تهران مستقر هستند، با مشکل مواجه بود، براین اساس رفع این مشکل یکی از اهداف راه‌اندازی دفتر تهران مرکز تحقیقات زن و خانواده است.

مدیر دفتر تهران مرکز تحقیقات زن و خانواده، توسعه گفتمان دینی از قم به تهران و شنیده شدن سخن حوزه‌های علمیه توسط اهالی پایتخت و فراهم کردن زمینه درک بهتر فضای پایتخت از سوی حوزه‌ علمیه قم را به عنوان رویکرد آینده این دفتر اعلام کرد و گفت: هدف اصلی از تأسیس این دفتر تسهیل ارتباط حوزه‌ علمیه قم و مراکز علمی تهران است.

براساس اعلام مرکز تحقیقات زن و خانواده، وی در پایان با بیان این‌که در کشور در حوزه‌های مختلف سیاست، اقتصاد و ... با طیف‌هایی مواجه هستیم که حداکثر فاصله را با یکدیگر دارند و جریان‌های واسط را در مواقع لازم به نفع خود مصادره می‌کنند، ابراز داشت: گفتمان‌های ستیزه‌گر که گفتمان‌های میدانی را مصادره می‌کنند، به جای تأکید بر محتوای خود، بر طرد گفتمان رقیب تأکید دارند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha