شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گرد و غبار خاک - اهواز

حوزه/ با توجه به اوج گیری گرد و غبار در خوزستان، بار دیگر مدارس علمیه اهواز تعطیل شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، این روز ها مردم اهواز، با پدیده ای به عنوان «ریزگردها» مواجه شده اند که زندگی آنها تحت الشعاع و مختل کرده است.

سازمان های دولتی و خصوصی و مراکز آموزشی تعطیل و مردم در خانه های خود حبس شده اند! اما در این میان طلاب و روحانیانی که در این ایام باید به تبلیغ بپردازند، به دلیل وجود ریزگردهای فراتر از حدانتظار و حتی چندین برابر استاندارهای جهانی، مجبور به ماندن در منازل و حجره های خود شده اند.

نکته قابل توجه این که همه مسؤولین و حتی آنهایی که در این استان نبوده و ارتباطی با مسأله محیط زیست ندارند، خواستار بهبهود اوضاع با اتخاذ رویکردهایی مناسب برای حل این بحران طاقت فرسا و زیان بار هستند، اما تا کنون اتفاق خاصی نیفتاده و این کم کاری تا جایی به پیش رفته که حتی خدمات امدادی همچون توزیع ماسک های استاندارد و شیر به ندرت یافت می شود.

بنا بر این گزارش، امروز همچون روزهای گذشته، حوزه علمیه اهواز به دلیل ورود ریزگردها و گرد و غبار شدید که میزان دید را به کمتر از ۳ متر رسانده بود، تعطیل و طلاب و روحانیون به حجره و منازل خود رفتند.

راهکار آیت الله جزایری برای رفع پدیده گرد و غبار

اما از هر چه بگذریم نمی توان از علت های این گرد و غبارهای وحشتناک غافل شد، چرا که در برخی آیات و روایات علت برخی وقایع را آثار و پیامد اعمال انسان ها عنوان کرده اند، که در همین راستا چندی پیش آیت الله موسوی جزایری، در دیدار با بسیجیان بیان کرده بود که چند نفری با من تماس گرفته و از من خواستند به مردم بگوییم «استغفار» کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن درخواست جدی از مسؤولان برای رفع این پدیده اخیر، به بیان راهکاری معنوی پرداخت و گفت: پیشنهاد می کنم زیارت عاشورا بخوانید و آن را هدیه کنید به مادر امام زمان و سپس ایشان را شفیع قرار دهید که در محضر امام زمان(عج) برای رفع این بلیه شفاعت کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha