جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام احمد حسین شریفی

حوزه/ مولف کتاب مبانی علوم انسانی اسلامی گفت: علوم انسانی که محصول دشمنان باشد، آگاهانه یا ناآگاهانه ما را از درون تهی مي‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از ستاد خبری دهمین نمایشگاه کتاب استان قم، حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی با بیان اینکه کتاب مبانی علوم انسانی اسلامی نوعی فلسفه علوم انسانی اسلامی است اظهار كرد: این کتاب مسئله محور به موضوعات پرداخته است و مکتب‌محور و نظریه‌محور نيست.

وی اضافه کرد: سعی کردیم همان نگاه فلسفه علم که موضوع‌شناسی، مسئله‌یابی، تبیین روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی در مقابل مبانی، روش‌شناسی‌ها و تعاریف رقیب به طور روشنی ذکر کرده است در کتاب علوم انسانی اسلامی بپردازیم و اینکه نظریه‌ها در تولید علم تاثیری ندارند را رد کرده‌ایم.

مولف کتاب مبانی علوم انسانی اسلامی بيان كرد: مقام معظم رهبری بر روی ایده علوم انسانی اسلامی تاکید زیادی دارند و آن را عنوان پاشنه آشیل جمهوری اسلامی معرفی کرده‌اند که این نشان از علم‌شناسی دقیق ایشان است.

حجت‌الاسلام شریفی با بیان اینکه باید بتوانیم علوم انسانی خود را بر اساس مبانی و ارزش‌ها در کشور تولید کنیم تصریح کرد: اگر علوم انسانی که محصول دشمنان باشد در جامعه رواج پیدا کند مدیر، اقتصاددان و روانشناسی که محصول این علوم باشد، آگاهانه یا ناآگاهانه ما را از درون تهی مي‌کند.

وی ادامه داد: در کتاب علوم انسانی اسلامی آورده‌ایم که نرم‌افزار جامعه‌سازی و تمدن‌سازی جمهوری اسلامی، علوم انسانی اسلامی است که اگر این نرم‌افزار را تکمیل و به درستی سامان دهیم تمدن اسلامی، دولت اسلامی، سیاست اسلامی، اقتصاد اسلامی و ساختارهای اسلامی محقق خواهد شد.

 

مولف کتاب مبانی علوم انسانی اسلامی گفت: به صورت پراکنده از سال 83 مشغول به نوشتن این کتاب شده است، و از اسفند ماه سال گذشته بنا شد کتابی به صورت منسجم و متمرکز در خصوص مبانی علوم انسانی اسلامی بنویسم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha