جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام لاکانی

مدیر حوزه گیلان گفت: اگر مبلغی بتواند درمنطقه ای فرهنگی صحیح را نهادینه کند کار بس بزرگی انجام پذیرفته زیرا آن فرهنگ بعد از نهادینه شدن تبدیل به رفتار آن منطقه خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد لاکانی، در جلسه هم اندیشی مسئولین طرح هجرت استان با تسلیت سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا(س) گفت : طرح هجرت امری بسیار زیبا و ارزشمند و مبتکرانه است که چند سال قبل به همت مقام معظم  رهبری شکل پذیرفت ؛یک شبکه عظیم تبلیغی است   که  در حال حاضر به علت تخصص و تبحر ویژه این روحانیون در عرصه های تبلیغی و فرهنگی  همه ارگانها فرهنگی  جهت تامین نیروهای  خود دست نیاز به سمت هجرت دراز کرده اند.

مدیر حوزه علمیه گیلان افزود: از بعد سیاسی و اجتماعی  مجموعه هجرت از پاک ترین نهادها و پیرو خط ولایت فقیه هستند و خط و خطوط دیگری را جز راه مستقیم که همان راه ولایت است را نمی شناسند .

به گفته وی ،مبلغین هجرت، در نقاط مختلف استان گیلان به همراه خانواده هایشان در پائین ترین امکانات جهت تبلیغ دین در حال جهاد به سر می برند.و این در حالی است که همین افراد می توانند در جای دیگر به امکانات به مراتب بیشتر مشغول به فعالیت باشند.

این استاد حوزه گیلان، در توصیه ای به طلاب طرح هجرت گفت: اگر مبلغی بتواند درمنطقه ای فرهنگی صحیح را نهادینه کند کار بس بزرگی انجام پذیرفته زیرا آن فرهنگ بعد از نهادینه شدن تبدیل به رفتار آن منطقه خواهد شد و این تاثیری به سزا در راستای به تعالی رسیدن جامعه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از نیازهای مهمی که امروز مبلغین و هجرت به آن نیاز مبرم دارد شناسنامه  منطقه های تحت پوشش هجرت  جهت برنامه ریزها  دقیق می باشد .تا آسیب ها و نیاز های آن منطقه شناسایی و برا ی رفع آن تمهیداتی اندیشه شود .

حجت الاسلام و المسلمین لاکانی، اذعان داشت: تبلیغ فقط به مسجد رفتن، نماز خواندن و ... که ازامور واجب که بودنشان حتمی است نمی باشد، بلکه مبلغین با یستی  با مخاطب شناسی در صدد رفع بسیاری از مسائل پیش آمده در منطقه خود باشند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha