جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عبدالباعث قتالی

حوزه/ امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس درمورد حمله اخیر عربستان با همراهی برخی کشورهای عربی به یمن، گفت: حمله نظامی به یمن قابل دفاع نیست زیرا کشتارمردم یمن و تشدید درگیری میان طرفین را به همراه داشت و آل سعود باید آن را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، امام جمعه اهل سنت بندرعباس، امروز در جمع عده ای از مردم هرمزگان با محکوم کردن حمله نیروهای عربستان به یمن، گفت: همه شواهد گویای آن است که دشمن به دنبال برهم زدن تعادل منطقه است، لذا با تقویت پنهانی تندروهای مذهبی، زمینه را برای نامنی و آشفتگی منطقه فراهم می‌کند.

عبدالباعث قتالی با بیان اینکه اسلام دین رحمت، اعتدال و برادری است افزود: درفضای تندروی فعلی این صدای اسلام شنیده نمی‌شود و عده‌ای اسلام را معادل خشونت تلقی کرده‌اند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس با اشاره به ظهور گروهک‌هایی همچون داعش ادامه داد: تجربه نشان داده این گروهک‌ها جز ویرانگری ارمغانی برای مسلمانان به همراه ندارندو با برداشت نادرست ازاسلام، زمینه رابرای آوارگی مسلمانان وحضور دشمن درمنطقه فراهم می‌کنند، لذا علمای اسلام خصوصا علمای الازهرحرکت داعش رامحکوم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی مسئولیت علمای اسلام بسیار سنگین است، اظهار کرد: باید با افراطی‌گری مقابله شود، زیرا زندگی، رفاه و پیشرفت درسایه وحدت و امنیت معنا می‌یابد، لذاهمه باید قدر امنیت فعلی را بدانیم و برای حفظ امنیت درکشور تلاش کنیم.

عبدالباعث قتالی با بیان اینکه خط واقعی در اسلام خط اعتدال و میانه‌روی است، تصریح کرد: همه باید باور کنیم که اگر افراطی‌گری رشد کند هیچ‌کس در امنیت نخواهد بود،حتی مبلغان اولیه آن.

وی با بیان اینکه افراطیون برای هیچ کس حرمتی قائل نیستند، گفت: خوارج نیز درصدر اسلام برای بزرگان دین و صحابه احترامی قائل نبودند و حضرت علی(ع) را هم شهید کردند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس درمورد حمله اخیر عربستان با همراهی برخی کشورهای عربی به یمن، یادآورشد: حمله نظامی به یمن قابل دفاع نیست، زیرا کشتارمردم مظلوم یمن و تشدید درگیری میان طرفین را به همراه، داشت و آل سعود باید آن را متوقف کند.

وی با بیان اینکه حمله نظامی به یمن باید متوقف شود، خاطرنشان کرد: امروز باید گفتگو میان گروه‌های مختلف این کشور زیر نظر نهادهای بین‌المللی آغاز شود، تاآنها به یک توافق ملی برسند و این تنها راه حل پایان این بحران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha