جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علی لاریجانی

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تمام ملت باید از پیشرفت مذاکرات حمایت کنند، لذا در این شرایط نیازمند همدلی و هم ایستایی هستیم؛ منطقه آبستن حوادثی است و جریان‌های تروریستی بلای جان امت اسلامی شده اند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی لاریجانی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا در قم، گفت: امروز کشورها و ملت ها در وضعیت های مختلفی قرار دارند؛ اگر به دنبال پیشرفت در همه صحنه ها هستیم، باید آمادگی را در ملت و کشور برای رسیدن به روحیه جهادی آماده کنیم.

وی با ذکر اهمیت مجاهدت ملت در راه رسیدن به استقلال، افزود: کشورهایی که از روحیه جهادی دور بودند آرام آرام استقلال را از دست داده و این مهم در تاریخ ثابت شده است؛ رسیدن به سعادت در گرو روحیه جهادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) بر لزوم حفظ روحیه جهادی در جامعه و افراد تاکید کردند؛ امروز وظیفه بزرگ ما، نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است.

وی گفت: برای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت باید به دنبال تبلیغ در زمینه بصیرت، آزاد اندیشی و وفاداری به ولایت فقیه و پایبندی به احکام دین از درس های ماندگار شهدا و امام راحل باشیم؛ همچنین باید به دنبال اجرای اخلاق و فرهنگ اسلامی در جامعه باشیم زیرا شهدا نیز همین امور را دنبال می کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که پیروزی انقلاب اسلامی ما با تلاش و جانفشانی شهدا محقق شد؛ آسایش، رفاه و امنیت کنونی ما در گرو زحمات و تلاش های این بزرگواران است.

وی با اشاره به اهمیت پاسداشت و مطالعه وصیت نامه شهدا و گرامی داشت مادران و همسران شهدا، بیان کرد: مادران و همسران شهدا در کنار افرادی با ویژگی برجسته جهاد و ایثارگری بودند که باعث سرافرازی آنهاست.

رئیس مجلس افزود: سرافرازی، عزت و اقتدار امروز ملت و کشور ایران نیز مرهون مجاهدت های شهدا و ایثارگران است؛ اگر امروز جمهوری اسلامی ایران می تواند در مقابل درشت گویی های دیگران ایستادگی کند و موفقیت های هسته ای خودرا جشن بگیرد به دلیل مجاهدت شهدا است.

لاریجانی گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و عرصه بین المللی قدرتی تاثیرگذار برای دفاع از مظلومان است، بخاطر ایثارگری شهدا و جانبازان عزیز این مرز و بوم است؛ خوشبختانه انقلاب اسلامی این ویژگی را داشت که در درون حرکت عظیم امام راحل، جهاد به عنوان رکن اساسی مورد توجه باشد چرا که ملت ایران سرافراز، حماسی و دارای روحیه بزرگ جهادی است.

وی با اشاره به حرکت انقلاب اسلامی در جهان و توجه جهانیان به این قدرت بزرگ خاطرنشان کرد:امروز ایران اسلامی در مقابل تهاجم دشمنان به خط مقاومت ایستاده است؛ امروز نیز شاهد آن هستیم که متاسفانه برخی کشورها به ملت یمن حمله کردند و مردان و زنان و کودکان را به خاک و خون می کشند.

لاریجانی بیان کرد: امروز دنیا فهمیده است که ملت ایران بانی اصلی بیداری اسلامی در منطقه است؛ کشور ما امروز در اوج قدرت است؛ کشورهایی که وجود دو سانتیفیوژ در ایران را هم نمی‌پذیرفتند، اکنون نطنز را قبول می‌کنند و دلیل آن ایستادگی ملت ایران است چرا که ما با ایستادگی به استقلال واقعی دست پیدا کردیم و بسیاری از ملت‌ها نیز به کارنامه ایران نگاه می‌کنند و ثمره آن بیداری در بسیاری از کشورها است.

نباید هیچگاه از خط امام برگردیم

وی گفت: نباید هیچگاه از خط امام برگردیم؛ امروز نیز باید متوجه عمل به منویات مقام معظم رهبری باشیم؛ از جمله این مسایل عمل به شعارهای سال است که امسال باید به این شعار در حوزه ملی و دولتی عمل کند.

لاریجانی با ذکر این مطلب که ممکن است که در مذاکرات اخیر ملاحظاتی نیز وجود داشته باشد، اما داشتن ملاحظه نباید عامل اختلاف شود، خاطرنشان کرد: تمام ملت باید از پیشرفت مذاکرات حمایت کنند، لذا در این شرایط نیازمند همدلی و هم ایستایی هستیم؛ منطقه آبستن حوادثی است و جریان‌های تروریستی بلای جان امت اسلامی شده اند و نباید بگذاریم آسیب‌هایی به ملت اسلامی وارد شود که این امر نیازمند همدلی در مسائل کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اولویت نخست کشور را سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید دانست و عنوان کرد: باید بدانیم که تسهیل فضای کسب و کار یک اولویت بوده و باید این موضوع به یک فرهنگ ملی تبدیل شود چرا که اقتصاد میدان مجاهدت است باید راه را برای حضور مردم باز کرد.

وی با بیان اینکه حضور مردم در توسعه کشور گره مشکلات را حل می‌کند، گفت: ما زمانی در جنگ تحمیلی توفیق داشتیم که مردم به صحنه آمدند، زمانی که بنی صدر اجازه حضور سپاه، بسیج و مردم در جنگ را نمی‌داد شاهد پیروزی‌هایی نبودیم اما با باز شدن مسیر برای حضور مردم، توفیقاتی را کسب کردیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha