شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله نعیم آبادی

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: برای اینکه جامعه از انحرافات در امان باشد باید به توسعه های حوزه های علمیه اهتمام داشته باشیم.

آیت الله نعیم آبادی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر تقویت حوزه های علمیه اظهارداشت: حوزه های علمیه مطمئن ترین و بهترین کانون برای تبیین و دفاع از دین است که از دیر باز مورد اهتمام همگان بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان،  با یادآوری اینکه سلامت و کمال هر جامعه بدون دین در خطر است،افزود: درهمین راستا و برای اینکه جامعه از انحرافات در امان باشد باید به توسعه های حوزه های علمیه اهتمام داشته باشیم.

وی، در همین راستا به اقدمات انجام شده در استان هرمزگان اشاره و گفت: استان هرمزگان از جمله استان هایی است که در دوران  قبل از انقلاب حوزه علمیه نداشته و افراد روحانی هم در آن بسیار کم بود.

امام جمعه بندرعباس، با مدنظر قرار دادن انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بعد از وقوع این حرکت بزرگ، توسعه شگرفی در بخش های مختلف استان بوجود آمد که از جمله آن می توان به رشد حوزه های علمیه اشاره کرد که با سرعت خوبی رشد کردند.

وی اضافه کرد: امروز خوشبختانه حوزه های خوبی برای برادارن و خواهران ساخته شده  و از طرفی جوانان هم از تحصیل در حوزه استقبال بسیار خوبی کرده اند؛ البته بسیاری از طلاب استان هم پس ازگذراندن دوران مقدماتی ، هم اکنون مشغول تحصیل در حوزه علمیه قم هستند.

این استاد حوزه، در ادامه سخنان خود با تاکید بر توسعه حوزه علمیه استان در زمینه های مختلف ابرازداشت: امروز رویکرد اصلی ما بعد از توجه به کیفیت و هم چنین توسعه حوزه های علمیه، تلاش در راستای ایجاد رشته های تخصصی در حوزه استان است که البته در این راستا تلاش هایی هم صورت گرفته است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه جمعیت استان هرمزگان ترکیبی از برادران اهل سنت و شیعه است، خاطرنشان ساخت: دراین استان برادران شیعه و سنی در کنار هم و مسالمت آمیز زندگی کرده و اهل سنت نیز چون شیعیان برای خود حوزه های علمیه دارند.

عضو خبرگان رهبری، با تاکید بر تعامل حوزه های علمیه اهل سنت و شیعه یادآورشد: امروز نبود تعامل بین این حوزه ها، ایجاد خلایی در مبانی فقه اسلام است که باید دراین زمینه اقداماتی انجام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha