جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فرزانه مشهد

حوزه/ امام جمعه موقت مشهد با بيان اينكه اسلام با دشمناني مانند انگليس، آمريكا، رژيم صهيونيستي و آل سعود روبروست، گفت: اگر جهان اسلام كمترين فرصت را به آنها بدهد، استخوان هاي اسلام را خرد كرده و مي سوزانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام و المسلمين فرزانه، پیش از ظهر امروز در تجمع اعتراض آميز طلاب و روحانيون مشهد، در مدرسه علميه عالي نواب با اشاره به اين كه مردم كشور يمن با چراغ سبز شوراي امنيت سازمان ملل متحد مورد هجوم و قتل عام قرار گرفته اند!، ابراز داشت: منطق، عقل و دستورات و آموزه هاي دين به ما مي گويد كه بايد از مظلوم حمايت كرد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بيان اينكه اسلام امروز با دشمناني «سلطه طلب» مانند انگليس و آمريكا، «اشغالگر» همچون رژيم صهيونيستي، «منحرف» مانند وهابيت، داعش، طالبان، القاعده و «مرتجع» عرب مغرور همچون آل سعود روبروست، گفت: اگر جهان اسلام كمترين فرصت را به آنها بدهد، استخوان هاي اسلام را خرد كرده و مي سوزانند؛ امروز اسلام با اين گونه دشمناني مواجه است.

عضو شوراي برنامه ريزي مديريت حوزه علميه خراسان با تاكيد بر اين كه دين اسلام با سلطه مقابله مي كند، تصريح كرد: هدف استکبار اين است كه با مكتب تشيع و انديشه ديني كه موفق شده حكومتي بر مبناي اسلام ناب ضد سلطه، ضد اشرافيت و مدافع محرومان تشكيل دهد و پيش مي رود، مبارزه كنند.

وي افزود: انديشه شيعه توان خود را نشان داده كه مي تواند انرژي جهان را آزاد و پيروز‌مندانه هدايت كند و امروز مانند اين مكتب در جايي ديگر از جهان وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمين فرزانه با بيان اين كه انديشه شيعي انرژي لبنان را قبضه، ‌هدايت و بسيج كرد و غزه و سوريه را در برابر رژيم صهيونيستي، داعش و ... ياري كرد، گفت: بعد از صحبت سيد حسن نصرالله، لحن رئيس جمهوري آمريكادرباره يمن تغيير كرد و راه حل را مذاكره دانست.

وي با اشاره به ايستادگي مردم محروم يمن و تجاوز آل سعود به اين كشور، ابراز داشت: دشمنان اشتباه مي كنند، در حالي كه شيعه و مسلمانان به اصل خود بازگشته و يادگرفته اند كه چگونه بجنگند و آيه 200 سوره آل عمران كه مي‌فرمايد: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»، يعني ايمان، مقاومت، ايستادگي، رابطه با ولايت و تقوا را سرلوحه خود قرار داده اند.

امام جمعه موقت مشهد در ادامه با اشاره به رسالت مهم طلاب و روحانيون در اين زمان، ابراز داشت: اگر بخواهيم راه رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) و امامان (عليهم السلام) را ادامه دهيم بايد خصوصيت هايي را داشته باشيم كه اولين آن فقاهت، ايمان و زهد است.

رئيس دانشگاه علوم اسلامي رضوي با اشاره به این که دومين نكته مورد نياز، جامعيتي مانند جامعيت شهيد مطهري مي‌باشد كه براي پيشبرد اسلام نياز است، ابراز داشت: سياست، مقاومت و شهامت افرادي مانند شهيد بهشتي از ديگر نيازها و خصوصيت هاي امروز است كه بايد طلاب و روحانيان داشته باشند.

وي با اشاره به ولايتمداري سيد حسن نصرالله و نيازمندي به اين امر در ميان حوزويان، گفت: براي انجام رسالت خود به روحيه ايثارگري سال 57 نياز داريم.

امام جمعه موقت مشهد با تاكيد بر اينكه روحاني شيعي و مكتب تشيع شاخصه هاي خود را دارد، ابراز داشت: با وجود دشمنان، نمي توانيم به رسالت روحاني شيعه بودن عمل نکنیم.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha