جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 349253
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
حجت الاسلام مرادبیگی مدیر حوزه علمیه ایلام

حوزه / رئیس شورای زکات شهرستان ایلام با بیان اینکه در قرآن بیش از 100بار لفظ زکات در کنار نماز آمده است، گفت: هر امری در قرآن زیاد تکرار می شود در آنجا گنجی نهفته است و این نشانه اینست نماز بدون زکات کامل نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین  وعد مرادبیگی، رئیس شورای زکات شهرستان ایلام امروز در جلسه شورای زکات که در سالن جلسات مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) شهرستان ایلام برگزار شد گفت: زکات هم مانند بعضی از اعمال واجب انسان اگر مورد بررسی قرار گیرد دارای  نکات بسیار ظریف و دقیقی است که باید به آن اهتمام گردد.

وی افزود: در زکات، مقدار،ردیف و حتی هزینه کارگزاران آن مشخص  شده است که  این نشانه دقیق و ظریف بودن این واجب الهی است.

مدیر حوزه علمیه ایلام، با بیان اینکه  یکی از صفات بارز در بحث کارگزاران زکات توجه به راستگویی و عدالت است، گفت:  تمام این نکات ریز و دقیق در امر زکات برای اینست تا اهمیت این واجب الهی که مبنای حکومتی دارد. برای ما بیشتر روشن شود.

وی با بیان اینکه در قرآن بیش از  100بار لفظ زکات در کنار نماز آمده است، بیان داشت: هر امری که در قرآن زیاد تکرار شده در آنجا گنجی نهفته است و این نشانه این است که نماز بدون زکات کامل نیست .

این استاد حوزه، خاطرنشان ساخت: با نگاهی به آیات مربوط به زکات درمی یابیم، دین اسلام در کنار بعد معنوی به بعد مادی انسان نیز توجه دارد که این کامل بودن دین اسلام را می رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha