شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طلبه تراز انقلاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز گفت: طلبه در تراز انقلاب اسلامی دارای ابعاد و ویژگی های اساسی است که اجتماعی بودن یکی از خصوصیات طلبه انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین سالک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، گفت: مدرسه سالار شهیدان در شهر تبریز با عنایت آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و همکاری هیئت امنای مسجد سالار شهیدان و مدیریت حوزه استان، تابستان سال 1391 تاسیس شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در گذشته در کنار مساجد احداث می شدند و پشتوانه اعتقادی مساجد بوده و خوراک فکری آن را تامین می کردند، افزود: سیاست حوزه های علمیه در رابطه با مدارس، بر مسجد محوری بنا نهاده شده است.

مدیر مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز ادامه داد: تربیت طلبه در حاشیه و به دور از مردم و واقعیات اجتماعی، به امید این که در آینده وارد اجتماع شود، اشتباه بزرگی است ، طلبه باید در سنگر، در مسجد و در ارتباط با مردم رشد یابد و با مشکلات و درد های جامعه آشنا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سالک در ادامه بیان داشت: طلبه در تراز انقلاب اسلامی دارای ابعاد و ویژگی های اساسی است که اجتماعی بودن یکی از خصوصیات طلبه انقلابی است.

استاد حوزه علمیه تبریز در ادامه با اشاره به اقتضائات متفاوت میان طلبه مقطع سیکل و فارغ التحصیل دانشگاهی، تصریح کرد: از اهداف دیگر تاسیس مدرسه سالار شهیدان، تفکیک بین طلاب مقطع سیکل و مقاطع بالاتر بود و این حوزه متناسب با روحیات مقطع سیکل تشکیل یافته است.

وی ادامه داد: مدرسه سالار شهیدان هر سال به میزان یک کلاس درسی ظرفیت سازی می کند که در حال حاضر دارای 54 طلبه در سه پایه تحصیلی اول تا سوم می باشد و تمامی کلاس های مدرسه با توجه به استاندارد ها، دارای ظرفیت 20 نفر و یا کمتر می باشد.

مدیر مدرسه سالار شهیدان با اشاره به توسعه مدرسه، افزود: بعد از اجرایی شدن فاز دوم مدرسه، ظرفیت آن  به 100 طلبه در 6 پایه افزایش خواهد یافت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مدرسه سالار شهیدان مدرسه ای موفق و دارای آمار تحصیلی مطلوب می باشد، چنانکه در المپیاد های برگزار شده، طلاب مدرسه علمیه سالار شهیدان موفق به کسب رتبه دوم المپیاد شدند که این نشان از یک کار خاص آموزشی و تلاش  مستمر در مدرسه سالار شهیدان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که لازم است دروس حوزوی کاربردی گردد تا شیرینی دروس در کام طلاب ملموس شود، افزود: سعی ما بر تقویت انگیزه طلبگی طلاب می باشد. انگیزه بالا علاوه بر کاهش مشکلات، خروجی مطلوب و رضایت بخش خواهیم داشت.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha