شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
18

حوزه/ آیت الله سید محمد سعید حکیم گفتند: بنده و حضرت آیت الله سیستانی زمانی در زندان رضوانیه بودیم، اما از سرنوشت همدیگر اطلاعی نداشتیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از علمای جبل عامل لبنان با آیت الله حکیم دیدار کردند.

آیت الله حکیم در این دیدار خطاب به روحانیون جبل عامل گفتند: روحانی باید در تمامی کارهای خود با خداوند سبحان مرتبط باشد و علاوه بر این به فکر تقویت اعتماد و ارتباط خود با مؤمنان باشد؛ چرا که شیعیان حامی روحانیت و مرجعیت هستند.

ایشان افزودند: تنها اراده الهی است که تا کنون شیعه و مرجعیت را از بلاهای روزگار حفظ کرده است.

آیت الله حکیم سپس به بیان خاطره ای از گفتگوی خویش با آیت الله سیستانی پرداختند و گفتند: زمانی با آیت الله سیستانی درباره ابتلائات و تهدیدهای پیش روی مرجعیت صحبت می کردیم و من درباره خاطرات زندان ها و سلول های انفرادی الرضوانیه خاطراتی را مطرح کردم و اینکه هردوی ما زمانی در این زندان بودیم، اما از سرنوشت همدیگر اطلاعی نداشتیم و آیت الله سیستانی در پاسخ من فرمودند: بنده در زندان رضوانیه همانند شما همه سختی ها را به چشم دیدم، اما اراده و خواست خداوند متعال بر این بود که ما سرانجام به این مسئولیت برسیم.

آیت الله حکیم سپس بر ضرورت تقویت اعتماد شیعیان به روحانیون تاکید کردند و گفتند لازمه این اتفاق آن است که روحانیون توجه و اهتمام و تواضع بیشتری نسبت به شیعیان داشته باشند؛ چرا که اگر مردم به مراجع و روحانیون اعتماد نداشته باشند، چیزی در عراق باقی نمی ماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha