جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 350510
۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
ماه شعبان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) صفادشت، گفت: وجود اعیاد اهل بیت(ع) در این ماه، تجلی رحمت خداوند بر بندگانش می باشد.

حجت الاسلام اسدالله مهرآرا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان اینکه ماه شعبان، ماه پیامبر(ص) رحمت است، گفت: همانطور که پیامبر(ص) مصداق رحمت للعالمین هستند و نسبت به برخورد با مردم نرم خو و دارای اخلاق حسنه بودند، در ماه شعبان نیز پرتوی از رحمت پیامبر(ص) به روی مردم باز است. در این ماه هر مؤمنی که روزه بدارد و عبادت خدا را بجا آورد، نسبت به سایر ماه ها از ثواب بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. چرا که عبادت در ماه شعبان بسیار با فضیلت تر از ماه های دیگر است.

وی افزود: وجود اعیاد اهل بیت(ع) در این ماه، تجلی رحمت خداوند بر بندگانش می باشد. ولادت سه امام معصوم(ع) و حضرت عباس(ع) در این ماه، به عظمت ماه شعبان افزوده است. خداوند در این ماه چهار نعمت بزرگ به بندگانش عنایت کرده و که امیدوارم  قدردان این نعمات و رحمت بی کران خدای متعال بوده باشیم.

این استاد حوزه ، با تبیین معنای رحمت، ادامه داد: رحمتی که خداوند شامل حال بندگانش می کند، همانند آنجاست که وقتی بچه ای خطا می کند، والدین با نظر عطوفت و مهربانی از خطای او گذشت می کنند و او را مورد عفو قرار می دهند. خداوند متعال نیز در این ماه مبارک هر بنده ای را که توبه نماید و در صدد جبران خطاهای گذشته اش باشد، با نظر رحمت به او نگاه می کند و او را مورد بخشش قرار می دهد. اگر چنانچه خداوند با حساب و کتاب دقیق به اعمال ما رسیدگی کند، قطعا لیاقت دریافت رحمت او را نخواهیم داشت، لذا ما باید خدا را بخاطر این تخفیف و رحمت واسعه اش شاکر باشیم.

وی اظهار داشت: این ماه، جزو ماه هایی است که برای وجود مقدس امام زمان(عج) موجب شادی و خشنودی است. چرا که ماه شعبان مقدمه ای برای ورود به ماه بی کران نعمت ها و رحمت های بی پایان خداوند یعنی ماه رمضان است. و جهت بهرمندی بیشتر از برکات ماه رمضان، نیازمند این هستیم که مقدمات ورود آگاهانه به آن ماه را برای خود فراهم و مهیا سازیم. و این آماده سازی نیازمند خودسازی و تزکیه نفس بوده تا روح و وجودمان را برای دریافت رحمت الهی هموار کنیم.

حجت الاسلام مهرآرا در پایان خاطر نشان کرد: ضروری است مؤمنین نسبت به ادعیه وارده در ماه شعبان اهتمام ویژه داشته باشند، چرا که این ادعیه و زیارات و نمازهای مخصوص این ماه و خصوصاً فرستادن صلوات های کثیر بسیار سفارش شده و نوعی تمرین برای ورود عالمانه به ماه مبارک رمضان می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha