جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 مبلغان

حوزه/ نشست «علمی و کاربردی مبلغین طرح هجرت تابستان» امروز در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

 به گزارش خبر گزاری «حوزه»، در این همایش دو روزه، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، استاد حوزه ودانشگاه، استاد هادی، کارشناس شیوه ارتباط  به همراه کارشناسان امور در امور تبلیغ سخنرانی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با  بیان اینکه این همایش ها یک نوع ارتباط و تبادل اطلاعات است، گفت: در سالهای  اخیر طرح تبلیغ،  ماه رمضان و تابستان  با یکدیگر تقارن پیدا کرده بود، ولی امسال به دلیل جلوتربودن ماه  مبارک رمضان بنا شده، تبلیغ در  ماه رمضان  و طرح هجرت تابستان به صورت جدا گانه برگزار شود.

وی افزود: عمده مبلغین در گذشته در ایام تبلیغ در ماه مبارک رمضان و تابستان به مقصد سازمان تبلیغات اسلامی اعزام می شدند، اما امروز با عنایت بیشتر سازمان تبلیلغات به امر تبلیغ نهاد در خواست کننده دیگر مانند  ستاد عالی کانون های مساجد کشور، بسیج وکمیته امداد هم به این درخواست کننده اضافه شدند و به کمک نهاد تبلیغی می پردازند تا مشکلات مبلغین کمتر شود و به راحتی و به دروی از هر نوع مشکلی به امر تبلیغ بپردازند.

 حجت الاسلام روستا آزاد اظهارداشت: حدود  10 هزار  کانون مساجد در کشور وجود دارند و  به تربیت  جوانان می پردازند؛ امروز این کانونها برای مبلغین یک فرصت بزرگ است و می تواند سبب جذب جوانان دیگر شوند.

وی افزود: یکی از نکات قابل توجه درامرتبلیغ  استفاده از ظرفیت های تبلیغ است و باید از هرفرصتی برای تبلیغ استفاده کرد و نباید کوچکترین فرصت را از دست داد.

 معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظها داشت: دشمن به شدت در حال فعالیت است و از هر فرصتی برای از بین بردن  کانون های گرم خانواده بهره می برد.

 حجت الاسلام روستا آزاد گفت: تبلیغ  اگر چه مشکلات زیادی دارد؛ ولی اسباب امید مانند حضور جوانان در مساجد و کانونها  این مشکلات را از یاد می برد.

 وی افزود: حضور مبلغین را نمی توان در امر تر ویجی آموزه های دین انکار کرد و به خاطرهمین فعالیت ها است که جوانان وارد صحنه های 8 سال دفاع مقدس شدند و افتخارت زیادی آفریدند.  

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha