جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یادبود

حوزه/ مراسم چهلمین شب شهادت حجت الاسلام و المسلمین شهید محمدمهدی مالامیری پنج شنبه شب در حسینیه شهداء قم با حضور نمایندگان بیوت مراجع طلاب و مردم شهید پرور قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام محمدی امام جمعه شهر واوان با اشاره به اوضاع آخر الزمان از دیدگاه محققان و محدثان گفت: ظلم فراگیر آخر الزمان و فتنه ای که در تمامی خانه ها نفوذ می کند، یکی از وضعیت هایی است که برای آخر الزمان بیان شده است.

وی اظهار داشت: این نکته به این معنی نیست که دنیا پر از بی دینی و الحاد خواهد شد؛ بلکه ظلم و جور در عالم افزایش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام محمدی افزود: یکی از مبلغان دینی بیان می کرد که مسئولین واتیکان با خواندن نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، از ما درخواست اشاعه ی فرهنگ و اندیشه اهل بیت(ع) در میان خودشان را می کنند.

امام جمعه واوان خاطر نشان کرد: یکی از مطالبی که دنیای غرب هم گرفتار آن است شبکه های ماهواره ای است و یکی از مسئولین این شبکه ها با صراحت بیان می کند که می خواهیم مقام مادر و بنیان خانواده را نابود کنیم.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به برگزاری کنفرانس سالانه شیعه شناسی در آمریکا گفت: آنها نهایتا به این نتیجه رسیده اند که اختلاف شیعه و سنی اسلام را نابود خواهد کرد و از این رو در تلاش برای تحقق این امر هستند.

وی دومین نشانه آخر الزمان را تشکیل نیروهای شیطانی و مخالف اسلام خواند و اظهار داشت: 56 گروه در عراق وابسته به القاعده هستند و این معنای روایتی که می فرماید کار امام زمان(عج) در آخرالزمان از کار پیامبر اکرم(ص) سخت تر است، مشخص می کند.

سخنران مراسم تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) با عده ای بت پرست روبرو بود و امام زمان(عج) با افراد و فقهایی که با دلیل و برهان سعی در عوض کردن دین دارند، روبرو خواهد بود.

امام جمعه واوان در ارتباط با عقیده داعش گفت: آنها در شناسنامه خود بیان کرده اند که دشمن نزدیک شیعه و دشمن دور ما، امریکا و اسرائیل است و مانند صلاح الدین ایوبی باید با شیعه برخورد کنیم.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و مسئله جهاد و مقاومت از سوی ایران برای آنها مشکل بزرگی است، اظهار داشت: پادشاه عربستان خواسته که بعد از این به جای "ملک" بگویند "امام" و در راه رشد عقاید خود چنان تلاش کرده اند که دوازده نفر از اروپا به آنها پیوسته اند که حداقل مدرک تحصیلی شان لیسانس است.

وی با اشاره به آخرین سخنرانی سردار سلیمانی گفت: او می گوید اگر کسی جریان داعش را به مردم نگوید خیانت کرده و این به دلیل اهمیت مسئله داعش در میان کشورهای اسلامی است.

سخنران مراسم به جریانات موجود در یمن و بحرین اشاره کرد و تاکید کرد: هفتاد سال حوزه نفتی یمن در اختیار عربستان بود و جریان "شباب المومن" که توسط «سید حسین الحوثی» و تحت تاثیر حضرت امام تشکیل شده بود و به حدی از مبارزه رسید که شش جنگ علیه آنها روی داده ولی هیچکس نتوانسته آنها را شکست دهد.

وی افزود: همه ی این جریانات در مقابل جریانی است که در آخرالزمان مقابل امام زمان خواهند ایستاد و می بینیم که دشمنان اسلام، هزینه ی بسیار بالایی برای مبارزه با اسلام و خصوصا شیعه بکار می گیرند.

حجت الاسلام محمدی سومین وضعیت آخرالزمان را "جریان یاران و موالیان امام زمان(عج)" برشمرد و اظهار داشت: امام صادق(ع) به یکی از یاران خود فرمود منتظران ظهور امام زمان(عج) افضل هر زمان هستند و امیرالمومنین(ع) نیز فرمود در آخر الزمان هر کسی که مقاومت کند با من و هم درجه من است.

امام جمعه شهر واوان در بیان ویژگی های یاران امام زمان(عج) گفت: ویژگی های دین داران و یاوران امام زمان را می توان با استفاده از روایات، افرادی عزتمند و پرهیز کنندگان از لذت های دنیوی برای رسیدن به نعمت های اخروی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه قناعت یکی از راه های اصلی برای رسیدن به عزت است، خاطر نشان کرد: پایمال کردن عزت برای به دست آوردن منفعتی زودگذر کار شایسته ای نیست و ما با اینکه بارها تهدید نظامی شده ایم ولی باز مقاومت کرده ایم.

سخنران مراسم  تاکید کرد: با نگاهی به تاریخ می بینیم که مسلمانان صدر اسلام و شیعیان در زمان ائمه اطهار(ع) بارها دچار مشکلات و کمبودهای مالی شده اند به حدی که  برای هر سه نفر یک پیراهن بود و برای هر ده نفر یک خرما وجود داشت.

حجت الاسلام محمدی در پایان اظهار داشت: صحبت خداوند درباره مجاهدین در ارتباط با شهید مالامیری صدق می کند و ایشان دارای بعد علمی و اخلاقی بالایی بودند و بدون اینکه از مدرک تحصیلی خود بگویند در مکان های مختلفی تبلیغ می کرد و وی جزو افتخارات حوزه علمیه است.

 

 

 

 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha