جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضرت علی اکبر

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: حضرت علی اکبر(ع) با حضور خود در صحنه کربلا توانست از ولایت، امامت، جایگاه و نقش ایشان در زندگی افراد دفاع کرده، وفاداری خود را به دین حق به اثبات رساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت‌الاسلام نقی باقری، امروز در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان که در کنار مزار شهدای گمنام با همکاری مدرسه علمیه امام باقر(ع) برگزار شد، اظهار داشت: طلاب و دانشگاهیان این شهرستان همراه با اتحاد و حس مسئولیت در قبال ارزش های اسلامی در این مراسم شرکت کرده اند و لازم است که از همه برگزار کنندگان جشن روز جوان و میلاد علی اکبر(ع) تقدیر و تشکر به عمل آوریم.

وی به مقام شامخ حضرت علی اکبر(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: بنابه روایتی حضرت علی اکبر(ع) در واقعه عاشورا 27 سال از عمر شریف شان می گذشت، ولی بینش عمیق ایشان در مورد مسایل سیاسی سبب ارسال ایشان به همراه عمویش حضرت عباس(ع) به مجلس عمرسعد به دستور امام حسین(ع) در شب عاشورا شد.

وی نقش آفرینی شبیه ترین فرد به رسول اکرم(ص) را در کربلا بی مانند خواند و ادامه داد: حضرت علی اکبر(ع) با حضور خود در صحنه کربلا توانست از ولایت، امامت، جایگاه و نقش ایشان در زندگی افراد دفاع کرده و وفاداری خود را به دین حق به اثبات رساند و امروز هم جوانان ما چه در حوزه های علمیه و چه در دانشگاه ها با حضور خود این مسئله را ثابت می کنند که "ما داشتن بصیرت و بینش و آگاهی نسبت به انقلاب اسلامی، نظام اسلامی خود را از شخصیت هایی چون حضرت علی اکبر(ع) آموخته ایم".

امام جمعه شاهین دژ تصریح کرد: ما مردم ایران امروز بینش سیاسی را به عنوان الگو و اسوه برای خود انتخاب کرده ایم و با این بصیرت و بینش سیاسی که یادگاری از حضرت علی اکبر(ع) است، انقلاب و نظام و دین خود را حفظ کرده و همانگونه که ایشان حامی ولایت و دین بودند، جوانان ما هم با حضور خود در این مراسم اعلام می‌کنند که از حمایت دین، مملکت، رهبر و تمامیت ارضی خود دست نمی کشند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری، ملت ایران را پشتیبان ولی فقیه خواند و خاطرنشان کرد: ما حامی بودن خود از انقلاب و رهبری را به گوش جهانیان می رسانیم که از اول انقلاب در عرصه های مختلف حاضر بوده و تا آخر هم ایستاده ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha