جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه نباید پدیده بدحجابی کوچک شمرده شود گفت: ما دارای منکرات بزرگتری نسبت به این پدیده بدحجابی هستیم ولی نباید این پدیده کوچک شمرده شود کنیم که خود یک انحراف بزرگ است.

آیت الله  ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه پدیده بد حجابی و بی حجابی یک منکر اسلامی و یک ناهنجار اجتماعی است گفت: بی حجابی فارغ از اسلام و مسلمان بودن و فارغ از اینکه به چه دینی اعتقاد داشته باشیم پدیده بدی است و نباید فقط آن را یک منکر اسلامی دانست.

وی با اشاره به اینکه بدحجابی دارای آثار بسیار بدی است و گاهی آثار بد آن از خود پدیده بدتر و بالاتر است افزود: انحراف در نقش زن، متلاشی شدن خانواده‌ها، بالا رفتن طلاق رسمی و عاطفی بخشی از آثار شوم این پدیده بد است.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه نباید پدیده بدحجابی کوچک انگاری شود عنوان کرد: ما دارای منکرات بزرگتری نسبت به این پدیده بدحجابی هستیم ولی نباید این پدیده را کوچک بشماریم که خود یک انحراف بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه پدیده بدحجابی مانند سایر پدیده‌ها معلول یک سری عوامل است گفت: بیکاری، احساس حقارت، سیاسی شدن مسئله و اصالت دادن تنها به تشر و بگیر و ببند از عواملی هستند که می‌تواند به این پدیده دامن بزند.

آیت الله علیدوست با بیان اینکه کسب حرام خود تأثیر بسیاری بر بد حجابی دارد ابراز داشت: در روایات داریم که وقتی لقمه‌ها حرام می‌شود منکرات اجتماعی در جامعه رشد می‌کند.

وی گفت: برای مقابله با پدیده بدحجابی و فرهنگ سازی حجاب در جامعه همه نهادهای فرهنگی، مذهبی، حوزه‌های علمیه، رسانه‌ها و صدها نهادی که در کشور داریم باید هماهنگ عمل کنند.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: مردم باید مشکل بدحجابی را مشکل خود بدانند و احساس نکنند که بدحجابی تنها مشکل حاکمیت است و برای آنها تبیین شود که این مشکل خانواده‌ها و حتی فرهنگی ایرانی را تهدید می‌کند.

وی مطرح کرد: حاکمیت بدون اینکه این مسئله سیاسی شود باید به آن بپردازد و از همه بهتر این است که ریشه‌ای به این پدیده بپردازد و این مشکل را حل کند.

آیت الله علیدوست با اشاره به راه‌های مقابله با این پدیده در جامعه گفت: برای مقابله با این پدیده نباید افراط و تفریط داشته باشیم و باید هم با اجرای قانون و هم با فرهنگی سازی با این پدیده مقابله کنیم البته از بین بردن علل این مسئله مهم‌ترین راه برای از بین بردن آن است.

وی اذعان داشت: اگر بیکاری و بسیاری از مشکلات اجتماعی و حتی اختلاس‌هایی که صورت می‌گیرد حل و رفع شود باور مردم محکم می‌شود و مطمئن باشید که خود مردم حجاب را رعایت می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه برای اجرای قانون عفاف و حجاب نیاز داریم که کارشناسانی متخصص وارد کار شده و آن را بررسی کنند گفت: متأسفانه کارهای مهم در کشور ما ساده‌انگاری می‌شود ولی برای حل مشکل عفاف و حجاب نیاز داریم که به آن اهمیت داده شده و با فرهیختگان جامعه مشورت شود تا یک طرح مناسبی برای مقابله با آن نهادینه شود و با آغازی روشن و انجامی روشن‌تر به نتیجه برسد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha