جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
انتشارات دارالحدیث

حوزه/ اشعار عالمان شیعی از دیرباز تاکنون که درباره حضرت حجت(عج) سروده شده به همت شاعر جوان قمی از سوی انتشارات دارالحدیث گردآوری و منتشر می شود.

محمد غفاری که چندماهی است به این کار مشغول است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ابراز داشت: در این کتاب اشعار امام زمانی علما و مراجع تقلید قرون مختلف جمع آوری و در یک کتاب حداکثر تا پایان فصل پاییز امسال منتشر می گردد.

وی افزود: در این کتاب اشعار حدود 40 عالم بزرگ از قرن های گذشته بعد از دوران غیبت امام زمان (عج) تا زمان حاضر انتشار می یابد که حدود 10 تن از آنان شامل حضرت امام(ره) ، مقام معظم  رهبری، آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی ، سبحانی، وحید خراسانی و ... مربوط به عصر حاضر می شوند.

مسئول واحد شعر و ادبیات حوزه هنری استان قم همچنین با بیان این که این اثر از نظر محتوا ویژگی های ارزشمندی دارد، گفت: نوع نگاه علما در این مجموعه شعری از آن فضای صرفاً احساسی فاصله دارد و اندیشه ناب شیعی در آن موج می زند.

وی افزود: در واقع در این کتاب، اشعار فقط جنبه احساسی ندارند بلکه از حیث تعقلی و تربیتی نیز حاوی نکات بسیار مفید و آموزشی برای همگان است ، ضمن آن که از فخامت و وزانت بسیار خوبی نیز بهره مند می باشند.

غفاری همچنین خاطرنشان کرد: به عنوان مثال چنانچه یکی از علمای بزرگوار شعری درباره غیبت امام عصر (عج) سروده و یا نشانه ها و شاخصه های شعر شیعه را مورد توجه قرار داده این کار بر اساس مستندات دقیق و منابع علمی و البته لطافت شاعرانه بوده، لذا ما تاکنون به این سبک کتابی نداشته ایم که ویژه و مختص به حضرت مهدی (عج) باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha