جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام رحیمیان

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به رسالت امروز مبلغین و روحانیون گفت: رسالت امروز روحانیون، ادامه راه انبیاءیعنی دعوت مردم به سوی خداوند ،معنویت و تقابل با طاغوت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان امروز در مجمع بزرگ مبلغین استان اصفهان که به همت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان برگزار شده است پیرامون موضوع تبلیغ و شرایط آن گفت: امروز در شرایطی هستیم که همه دنیای کفر و استکبار در مقابل تمام اسلام ناب قرار گرفته است.

وی اظهار کرد:  امروز با پدید آمدن اینترنت و شبکه های ماهواره ای ، سازماندهی و سامان دهی دشمن از این طریق برای هجمه به اسلام، همه چیز را دگرگون کرده و باعث شده است امروز شاهد هزاران عمر و عاص و یزیدصفتان برای تخریب دین باشیم

وی با تاکید بر اینکه آمادگی ترویج معارف اسلامی در شرایط فعلی نیز بی بدیل است عنوان کرد: روحانیت و مبلغین اسلام در این نقطه عطف و پیچ تاریخی رسالتی گرانسنگ و مهم بر عهده دارند

تولیت مسجد مقدس جمکران، اذعان کرد: ظرفیتی که به مدد پیروزی انقلاب اسلامی، شهدا و امام(ره) برای روحانیت و ترویج اسلام و معارف اهل بیت(ع) توسط روحانیون ایجاد شده است بی بدیل است.

وی خاطر نشان کرد: شرط نخست در تاثیرگذاری تبلیغ توسط روحانیت این است که آنچه به مردم می گویم، ابتدا خود به آن عمل کرده و آن را قبول داشته باشیم، اخلاص و ایمان از دیگر رموز موفقیت در تاثیرگذاری سخن روحانیت در میان مردم است که مصداق آن امام و رهبر معظم انقلاب است که این چنین فرمایشات آنها در قلوب مردم تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه بر روحانیت لازم است که به صورت روزانه با قرآن عجین باشند و در آن تدبیر کنند متذکر شد: اخلاص و ایمان دو عنصر اصلی در انجام رسالت تبلیغ دین و تاثیرگذاری آن در قلوب مردم است.

وی در توضیح اینکه رسالت اصلی روحانیت در شرایط فعلی ، توضیح داد: رسالت روحانیون  همان رسالت انبیا است یعنی همان دعوت مردم به خدا و معنویت و اخلاق و تقابل همه جانبه با طاغوت است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمان با تاکید براینکه دشمنان امروز دشمن هویت و حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، ابراز کرد: از شواهد و قرائن چنین بر می آید که دشمنان اسلام به چیزی کمتر از نابودی اسلام قانع نمی شوند.

تولیت مسجد مقدس جمکران، یاد آور شد: افشاگری از جنایات آمریکا و اسرائیل و دشمنی آنها علیه اسلام و تبیین خطر نفوذ آمریکا به ایران اسلامی از دیگر رسالت های مهم روحانیون در شرایط امروز است که مبلغین ایام محرم باید به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: ما به اندازه ای که اسلام و امام حسین(ع) را دوست داریم از نماد طاغوت یعنی آمریکا و اسرائیل بیزاریم.

313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha