جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسینی مقدم اوقاف قم

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم از اعزام بیش از ۵۰ مبلغ به نقاط مختلف قم خبرداد و گفت: در سوگواره عاشورایی نگاهی ویژه به مباحث قرآنی که ثقل اکبر مجالس می باشد خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع «سوگواری بصیریت عاشورایی» در این اداره کل برگزار شد به تشریح برنامه های این سوگواره پرداخت.

وی گفت: در این سوگواره به دنبال خلق حادثه ای ماندگار و تدریس درس های حریت و آزادگی و جانبازی در راه خدا هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان داشت: محرم، ماهی است که بزرگترین تاریخ اسلام و جهان بشریت در آن رقم خورده و بزرگترین شخصیت های اسلام به دست بدترین و مفسدترین انسان های به ظاهر مسلمان به شهادت رسیدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم اعزام بیش از  50 مبلغ در استان قم، برگزاری مراسم تجمع عزاداران امام حسین(ع) همزمان با سالروز ورود کاروان به کربلا در حرم امامزاده ابراهیم(ع)، برگزاری مراسم «لبیک یا حسین» در شب دوم محرم در امام زاده علی بن جعفر(ع) مراسم شیرخواران حسینی در اولین جمعه ماه محرم همزمان در سراسر کشور و در استان قم در امامزاده ابراهیم(ع)، برگزاری  مراسم احلی من العسل(شیرین تر از عسل) و همایش نوجوانان حسینی در حرم امامزاده سید معصوم و سید جعفر شهید(ع) را از جمله برنامه های این سوگواره عنوان کرد.

حجت الاسلام حسینی همچنین اقامه نماز جماعت ظهر در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در امامزاده گان ، همایش ویژه بانوان با عنوان رهروان زینبی در امامزاده موسی مبرقع در دوازدهم محرم و ویژه برنامه خیمه های معرفت با غرفه های متنوع در 5 امامزاده در سطح استان قم را از دیگر برنامه های این سوگواری بصیرت برشمرد.

مدیر کل اوقاف استان قم، مراسم عزاداری  همراه با اطعام عزاداران در راستای نیات واقفین خیر اندیش را  یکی دیگر از برنامه ها عنوان کرد گفت: مراسمی که در سطح استان از محل نذورات زائرین و از محل موقوفات مربوطه به عزداداری تعزیه و روضه خوانی امام حسین(ع) تعلق گرفته بالغ بر  500میلیون تومان می باشد

وی گفت: در کنار همه این فعالیت ها این سوگواره نگاهی نیز به مباحث قرآنی که ثقل اکبر مجالس می باشد  دارد و این مراسم در برخی از بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha