جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سعید بهمنی

حوزه/ عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: مسئولان و دولتمردان باید بدانند که امروز تسهیل ازدواج جوانان اولویت کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین سعید بهمنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که امروز افزایش سن ازدواج یکی از آسیب های جدی متوجه کشور ماست، اظهار داشت: برنامه های دولت نشان می دهد که مساله ازدواج گویا چندان در اولویت نیست چه آن که در مساله وام 25 میلیون تومانی خودرو کاملاً مشخص شد که گویا خودرو داری ایرانیان از ازدواج و تحکیم مساله حجاب و عفاف به این طریق مهم تر است و حال آن که در واقع این طور نیست.

نصف دین با ازدواج کامل می شود نه خودرو!

وی همچنین افزود: به عنوان یک طلبه واقعاً سوال و دغدغه من این است که کجای گزاره های دینی آمده تهیه خودرو نصف دین را حفظ می کند و مگر نفرموده اند با ازدواج نصف دین انسان کامل می شود پس چرا به مساله تهیه خودرو اهمیت داده می شود، اما تا حدود زیادی از ایجاد تسهیلات و اعطای وام آسان و قابل توجه به زوج های جوان برای ازدواج غفلت صورت می گیرد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی ِشورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با بیان این که وجود آمارهای میلیونی از افراد مجرد در کشور که در سنین ازدواج قرار دارند، به هیچ وجه مطلوب نمی باشد، گفت: بها دادن به مساله ازدواج  و تسهیل شرایط این امر مقدس که به واسطه آن نیمی از دین و البته نه همه آن کامل می شود، یکی از ضروری ترین راهکارها برای مقابله عملی با مفاسد و معضلات فرهنگی و اجتماعی است.

کاهش شدید ناهنجاری های جنسی با فراهم سازی ازدواج

وی اضافه کرد: این که گفته شده نیمی از دین به واسطه این امر مقدس و منطبق با فطرت آدمی کامل می شود به خاطر آن است که چه بسا کسی هم ازدواج کند ولی کارش به طلاق بینجامد و عاقبت چندان خوبی پیدا نکند ، اما با این حال باید توجه داشت که ازدواج به شدت نرخ ناهنجاری های جنسی و معضلات اخلاقی در جامعه را کاهش می دهد چه آن که کسی که از مجرای طبیعی و شرعی ارضا شد ، دیگر بسیار کمتر به سراغ گناه و معصیت می رود.

مدیر گروه قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم همچنین با تاکید بر این که در آیات قرآن و روایات صادره از ناحیه معصومین(ع) بسیار به این مساله پرداخته شده است، گفت: اساساً ازدواج و تولید نسل محبوب ترین و باشکوه ترین امری است که در این عالم رخ می دهد و به وسیله ازدواج و پیوند پاک و شرعی زوجین انسان دیگری پدید می آید که همین ساز و کار مایه برکت و دور شدن جامعه از بسیاری از آفات و بلایاست.

تسهیل ازدواج؛ عامل امنیت و رونق مادی جامعه

وی خاطرنشان کرد: همچنین مساله ازدواج و اولویت قرار گرفتن آن در کشور به رشد و ارتقای امنیت در حوزه های متعدد به ویژه امنیت روانی و فکری و اخلاقی کمک زیادی می کند و این مساله به هیچ وجه قابل قیاس با اعطای وام خودرو برای نجات صنعت نیمه جان خودروسازی در کشور نبوده و نیست!

حجت الاسلام و المسلمین بهمنی همچنین ادامه داد: اتفاقاً اگز ازدواج به عنوان سنت پاک الهی به خوبی توسعه و گسترش یابد همه جامعه ما مشمول رحمت الهی شده و آن موقع است که صنعت و کار و بار ما از جمله در زمینه خودرو سازی نیز برکت می یابد و بسیاری از مشکلات مادی حل می شود.

سنتی الهی و جهان شمول

وی با بیان این که ازدواج یک سنت تکوینی خدای متعال است که خود امری جهان شمول به شمار می رود، افزود: در حال حاضر با وجود گسترش فساد و ماهواره ها و شبکه های مبتذل شیطانی ، کسانی که به راه هایی غیر از ازدواج در دنیا می روند ، هنوز در اقلیت هستند و حتی در بسیاری از کشورهای غربی هنوز هم بر لزوم تشکیل خانواده از طریق ازدواج تاکید می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در خاتمه با بیان این که مسئولان باید حمایت های جدی و غیرشعاری برای تسهیل ازدواج جوانان به عمل آورند، تصریح کرد: به تعبیر زیبای شهید صدر شاید کسانی با ازدواج مخالفت کنند اما نمی توانند جلوی آن را بگیرند چرا که خدای متعال کل جانداران عالم را مزدوج آفریده و این یک سنت تکوینی و فطری است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha