جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار وزیر ارتباطات با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ مشکلات اقتصادی کشور باید با نظارت و اجرای دقیق قانون حل شود؛ یعنی نباید اجازه دهیم که یک کالا در شهر به چند قیمت به فروش برسد در حالی که این مساله در کشورهای دیگر کمتر به چشم می خورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله  نوری همدانی، عصرامروز در دیدارمحمود واعظی وزیر ارتباطات کشور گفتند: دهه فجر از بزرگترین روزهای تاریخ اسلام است.

ایشان افزودند: فضای مجازی از مسایلی است که امروز در جامعه ما وجود دارد و مسایل مختلفی را نیز با خود به همراه آورده  که  دارای نقاط مثبت  هم و نقاط منفی است.

این مرجع تقلید بیان کردند: فضای مجازی فضایی می تواند به بسیاری از شبهاتی که پیرامون مذهب اسلام مطرح می شود، پاسخ دهد و می توان از این فضا بهترین استفاده ها را برد و مردم دنیا را با نور اسلام آشنا کند.

ایشان گفتند: هر هفته یک کتاب علیه شیعه در دنیا منتشر می شود و هر روز هزاران سایت و ماهواره علیه اسلام  فعالیت می کنند و این وظیفه فعالان این عرصه است که از این طریق پاسخی های خوبی به آنها بدهند.

این مرجع تقلید بیان کردند: امروزه انقلاب اسلامی ما در کشورهای مختلف به خوبی شناخته نشده است و آنگونه که هست اوضاع ایران بازتاب پیدا نمی کند که این فضا می تواند باعث شود که نگاه های منفی به نگاه مثبت مبدل شود.

ایشان گفتند: باید از این فضا استفاده و برکات و آثار مثبت انقلاب اسلامی را برای مردم جهان تبیین کرد؛ باید به دنیا نشان دهیم که چه اتفاقاتی امروزه در جهان رخ می دهد و چه جنایاتی از سوی دشمنان انسانیت از جمله آل سعود در یمن انجام می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: همه جنبش های عدالت خواهانه و اسلامی از انقلاب اسلامی ایران نشات می گیرند؛ در این زمینه باید کاری کنیم که قیام مان در مقابل مستبکرین و ایادی آنها به یک جریان مبدل شود.

حضرت آیت الله  نوری همدانی گفتند: امروز حوزه علمیه قم حدیث شریف ائمه اطهار(ع) را تعبیر کرده است که علم و دین از نجف و کوفه به قم مهاجرت می کند و از این شهر معارف اهل بیت(ع) به سراسر جهان می رسد و به همین جهت این فضای مجازی می تواند دراین مسیر نقش تعیین کننده داشته باشد.

ایشان با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی بیان کردند: مشکلات اقتصادی کشور باید با نظارت  و اجرای دقیق قانون حل شود؛ یعنی نباید اجازه دهیم که یک کالا در شهر به چند قیمت به فروش برسد در حالی که این مساله در کشورهای دیگر کمتر به چشم می خورد.

مساله حج باید با مذاکره دنبال شود

این مرجع تقلید بیان کردند: امروزه نظام اسلامی با دشمنان سرسختی چون آل سعود مواجه است که با هر حربه ای علیه ما اقدام می کنند و با اعمال مغرضانه خود حتی فضای مکه را برای ما ناامن کرده اند؛ مساله حج باید با مذاکره دنبال شود و دولت عربستان نیز باید حفظ شان و کرامت زائران و امنیت آنها را در این سرزمین تضمین کند.

ایشان گفتند: همه مردم نسبت به خانه خدا مساوی هستند و کسی نباید ادعای ملکیت داشته باشد و به همین خاطر باید زمینه استفاده زائران از فضای حج حفظ شود؛ در این زمینه باید با قدرت با آنها مذاکره کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha