شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام بزرگیان ، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان از برگزاری دوره «دوره آشنایی با مبانی نظام فکری» در ۱۱ مدرسه علمیه این استان با مجموعه زمانی بالغ‌بر ۱۱۸۸ ساعت درسی خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد بزرگیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به برگزاری «دوره آشنایی با مبانی نظام فکری» در اهواز، اظهار داشت: این دوره باهدف تقویت مبانی و انسجام نظام فکری و دینی طلاب در طول یک سال تحصیلی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مجموعه کتاب‌های دوره آشنایی با مبانی نظام فکری، افزود: «معرفت‌شناسی»، «خداشناسی»، «انسان‌شناسی»، «فلسفه اخلاق»، «فلسفه حقوق» و «فلسفه سیاسی»، شش کتاب این دوره هستند که هر کتاب نیاز به دوازده کلاس 1.5 ساعته دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، بابیان این‌که در دوره «آشنایی با مبانی نظام فکری» بیش از 500 طلبه خوزستانی شرکت کرده‌اند، گفت: این دوره ویژه طلاب پایه 4 به بالا بوده و هر طلبه می‌بایست به‌طور مجموع 108 ساعت کلاس درسی را طی کند.

حجت‌الاسلام بزرگیان، با اشاره به تعداد جلسات و مجموعه ساعات برگزاری این دوره، بیان داشت: این دوره، در 11 مدرسه علمیه خوزستان برگزار می‌شود که در هر مدرسه به‌طور تقریبی 72 جلسه اجرا می‌شود؛ بنابراین دوره «آشنایی با مبانی نظام فکری» نیاز به 792 جلسه با مجموعه زمانی بالغ‌بر 1188 ساعت کلاس درسی، دارد.

وی تصریح کرد: در راستای همسو نبودن دروس روزانه طلاب با این دوره، تصمیم بر آن گرفتیم که کلاس‌های دوره را به‌صورت هفتگی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه‌ها، با بهره‌گیری از اساتید برجسته حوزه علمیه قم برگزار کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در پایان با اشاره به مزیت‌های این دوره، ابرازداشت: از مزیت‌های این دوره، ضمن تقویت مبانی دینی و فکری شرکت‌کنندگان، گواهی پایان دوره‌ای به طلاب تعلق می‌گیرد و به‌عنوان دوره تلبس آنها نیز حساب خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha