جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم

حوزه/ قم به دلیل حوزه علمیه کلان شیعه و بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران باید در عرصه فرهنگی در سراسر جهان پایگاهی عظیم را شکل دهد که امیدواریم در آینده نزدیک به این مهم دست یابیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عباس  دانشی عصر امروز  در مراسم گشایش یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم در مصلی شهر قم که با حضور آیت الله العظمی سبحانی و دکتر علی لاریجانی برگزار شد گفت: یکی از مشکلات همیشگی نمایشگاه کتاب در استان قم، مشکل فضای نمایشگاهی بود که امسال با مساعدت مسئولان، مصلی قم به عنوان مکان برگزاری این نمایشگاه فرهنگی انتخاب شد.

وی افزود: در همین راستا سعی شد که کیفیت وکمیت کار نسبت به سالهای قبلی ارتقای بهتری یابد و به همین دلیل امسال نمایشگاه حاضر با  450 ناشر از قم، تهران و سایر استان ها تشکیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: غرفه های اختصاصی و ویژه و تخصصی کودکان، دانشگاهیان، دفاع مقدس و دیگر بخش ها، از جمله بخش هایی است که در نمایشگاه امسال جانمایی شده است.

وی گفت: این نمایشگاه با این ظرفیت عظیم از ناشران بزرگ کشور که قم را به بزرگترین مرکز نشر دینی کشور و دومین مرکز نشر کشور مبدل کرده است که در واقع تفرج گاه معنوی و فرهنگی برای اهل فرهنگ و هنر قم و خانواده ها است.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی اظهارکرد: 100 هزار عنوان کتاب پیش روی مردم قراردارد که امیدواریم مشکل مرتبط با برگزاری نمایشگاه کتاب دینی برطرف شود و سال آینده شاهد برگزاری با شکوه این نمایشگاه در قم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قم به دلیل حوزه های علمیه کلان شیعه و بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران باید در عرصه فرهنگی در سراسر جهان پایگاهی عظیم را شکل دهد که امیدواریم در آینده نزدیک به این مهم دست یابیم.

مدیر کل ارشاد قم اظهارکرد: از دیگر نیازهای این شهر می تواند به نیازمندی در زمینه برگزاری نمایشگاه های تخصصی در زمینه کتاب اشاره کرد که در این عرصه، باید آثار مراجع عظام و حوزه علمیه قم و دانشگاه های این شهر در سراسر جهان منتشر شود.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی بیان کرد: این سرمایه ها، فرصتی عظیم برای بخش دولتی و غیر دولتی است که بتوانیم برای مردم و سپس برای کشورمان یک فضای بزرگ نمایشگاهی ایجاد کنیم و فقه و تفسیر و اصول و عرفان و تاریخ را از این مسیر به دنیا و جامعه خود عرضه کنیم.

وی در پایان از اختصاص 750 میلیون تومان بن کتاب ویژه نمایشگاه خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha