شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام نورموسوی مرکز فقهی ائمه اطهار

حوزه/مدیر روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از ارایه کتب جدید این مرکز و آثار آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) و آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در نمایشگاه کتاب استان قم خبرداد.

حجت الاسلام  نورموسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با آخرین دستاوردهای علمی خود در زمینه های مختلف، در نمایشگاه کتاب قم، شرکت کرده است.

وی افزود: منشورات این مجموعه در قالب سه مجموعه آثار آیت الله العظمی مرحوم فاضل لنکرانی، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عرضه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه، آثاری از آیت الله العظمی مکارم شیرازی از جمله الاجتهاد و التقلید، کتاب الطهاره، کتاب الصوم، کتاب الزکاه، کتاب الخمس و الانفال، کتاب الحج، الامر بالمعروف و النهی عن المنکر، المکاسب المحرمه، کتاب الوقف و کتاب الغصب عرضه شده است.

حجت الاسلام  نورموسوی گفت: از دیگر کتبی که از ایشان در این نمایشگاه عرضه شده است می توان به کتاب الحدود، کتاب الطلاق، اجویه السائلین، احکام الواضحه، احکام پزشکان و بیماران، اخلاق فاضل، اصول الشیعه، ایضاح الکفایه، آیه التطهیر، آیین کشورداری، پاسداران روح و پنج پیام و ثلاث رسایل اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: خمس ندئات، الدوله الاسلامیه، سینای فقاهت، العروه الوثقی، فاطمه و فاطمیه، مخل التفسیر و مرجع وارسته و مقدمات بنیادین علم تفسیر از دیگر آثار این عالم بزرگ جهان تشیع است که  در این نمایشگاه عرضه شده است.

وی گفت: از جمله آثاری که از آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عرضه شده است می توان به ارث زوجه از زمین، اسرار و آداب نماز، اعتبار ابزار جدید در رویت هلال، آیت الاحکام، حجاب ونظام اسلامی، حق التالیف، دفاع از حریم قرآن، دفاع  عن القرآن، الطواف فی الطابق الاعلی من الکعبه، قاعده الزام، قاعده ضمان و قاعده لا حرج اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: از دیگر کتبی که از این استاد حوزه در این نمایشگاه عرضه شده است می توان از قاعده فراغ و تجاوز، مشروعیت اجرای حدود در زمان غیبت، قاعده تسامح در ادله سنن، اسرار الصلوه، قاعده قرعه نظریه حق الطاعه در بوته نقد و بررسی نام برد.

حجت الاسلام نورموسوی بیان کرد: از جمله منشورات  مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز می توان به ارتداد و آزادی اندیشه و بیان در اسلام، ازدواج موقت از دیدگاه قرآن و عترت، اعتبار زیارت عاشورا، بررسی نظریه حق الطاعه، بررسی نظریه خطابات قانونیه، پرسمان حجاب شناسی، بیست گفتار، تغییر جنیست، تلید بن سلیمان المحاربی، تنبیه بدنی کودکان، حقوق کودک ، حکم ظاهری پذیرش یا انکار، حی علی خیر العمل، دفاع مشروع در فقه اسلامی، سبک شناسی دانش رجال الحدیث، سهل بن زیاد در آیینه علم رجال، شیوه مقاله نویسی اشاره کرد.

وی گفت: عبدالرزاق الصنعانی، فقه اجتماعی، فقه الال، قاعده القرعه، مبانی فقهی جاسوسی و ضد جاسوسی، مرگ مغزی، غدیر درپیام وحی و مبانی فقهی تقیه مداراتی از دیگر کتبی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha